Děkujeme za pochopení.
M98a54r11e17k 75V22o94d77i92č53k17a
Hezky opisujete z Ayn Rand, ale když jste takový její fanda, tak byste mohl vědět, že pro nevinné oběti měla i ona soucit:
"I regard compassion as proper only toward those who are innocent victims, but not toward those who are morally guilty. If one feels compassion for the victims of a concentration camp, one cannot feel it for the torturers. If one does feel compassion for the torturers, it is an act of moral treason toward the victims."
Playboy Interview: Ayn Rand
Playboy, March, 1964
Zakládat morálku čistě na racionalismu vždycky vede k necitelnosti - proč bychom jinak měli schopnost soucitu...
L94u74b33o59š 18Z36á97l94o44m
To já samozřejmě vím.
Jenomže Ayn Rand nepokládala soucit za něco, co by bylo automatickým nárokem.
J23i22n42d73ř84i24c88h 16H33r34a62d40e50c83k40ý
Nestihl jsem se vyjádřit do uzávěrky blogu. Připojuji svůj podpis k Lubošovi.
Jindřich Hradecký, předseda pro Liberecký kraj, člen širšího vedení strany
M40a90r79t52i10n 18R22o33z32u83m70e85k
Připojuji svůj podpis.
Martin Rozumek, Zlínský kraj, člen strany Svobodných
J90a12n 55U36l40r60i86c22h
Text Luboše Zákona zjevně vychází z ideologie takzvaného objektivismu formulované filosofkou Ayn Rand. Jde v podstatě o opak křesťanství, tedy o satanismus. Ayn Rand totiž hlásala vypjaté, absolutní, bezvýjimečné sobectví. Tvrdila že jediným hlediskem jednání každého člověka by měl být výhradně jeho osobní zájem. Člověk by prý měl uspokojovat své potřeby zcela bez ohledu na druhé a nenechat se zmást pokryteckými hlasateli altruismu.
Vedle opětovného přihlášení se k objektivismu, respektive satanismu (vážně by mě zajímalo, zda je mefistovský vzhled autora textu záměrný či zda jde o podvědomé jednání) Zálom dezinterpretuje ideová východisko druhé strany.
Tímto východiskem totiž není altruismus, nýbrž křesťanství. Jeho ústřední postava, Ježíš Nazaretský, totiž nehlásá primárně altruismus, nýbrž lásku. Jeho učení lze shrnout do teze: "Miluj bližní (druhé lidi) a nech svoji lásku jednat. Pak budeš šťasten". Láska se přitom často projevuje objevováním se pro druhé a Ježíš o oběti často hovoří. Neznamená to ovšem nutně, že se člověk má nutně objevovat cele a pro každého. Zdánlivě sobecké jednání (např. vydělávání peněz či obecně shromažďování materiálnįch statků) totiž ve skutečnosti může být motivováno láskou. Vždyť kdo nic nemá nebo dokonce zemře, nemůže nikomu nic dát.
K věci samé: Téma takzvaných syrských sirotků bylo politiky na obou stranách sporu nechutně zneužito k demagogické propagandě. Problém je přiton v podstatě fiktivní. Ať Česká republika nějakým sirotkům pomůže nebo ne, nemá to žádný strategický význam. Moudrá vláda by se proto takovým "problémem" vůbec nezabývala. Z hlediska mravnosti lze pouze poznamenat, že soucit na náklady daňových poplatníků není soucitem.
P36a32v61e33l 88S53t68a90r76ý
S tímto stanoviskem nemohu souhlasit, pokud se našli lidé, kteří chtějí dobrovolně syrské sirotky přijmout, kdo jste, abyste jejich rozhodnutí hodnotil? Ať už jsou jejich pohnutky jakékoliv, podle vás třeba pomýlené, budou to zejména oni, kdo ponese rizika. Pozvou si je k sobě domů, do své rodiny, budou to v první řadě oni, kdo bude muset vybudovat vzájemnou důvěru, snažit se překonat kulturní rozdíly, bude se o ně starat, snášet tlak a možná i pohrdání okolí.
Pokud se našli lidé, kteří se dobrovolně rozhodli pomoci dětem, které musí živořit v mizerných podmínkách uprchlických táborů, není právem mým, vaším, ani kohokoliv jiného, aby jim v tom bránil. Jsem volič Svobodných. Podporuji stanovisko Tomáše Pajonka a republikového předsednictva.
H53e90l91e72n76a 45S28a52s43o15v98á
"budou to zejména oni, kdo ponese rizika." To se velice mýlíte, rizika poneseme všichni.
"Pozvou si je k sobě domů, do své rodiny," Ale vycházet ven budou, ne?
F51r10a52n12t72i42š31e16k 14P20e33t53r74í14k
František Petrík, člen ReV Svobodní, podepisuji taky!
J68a27n 28Z21á63t53u41r55e39c79k93ý
No nevím, to co máte vybudováno jako promyšlený teoretický kontrukt má dost chatrný pilíř v tom, že nakonec přece jen nějakou pomoc připouštíte, která není, bez bližšího zdůvodnění, "sebeobětující". Dokonce zavádíte třídení pomoc těm, kteří si to zaslouží a kteří ne, aniž by zase toto kritérium bylo zdůvodněno (co to je zasloužená nesnáz?). Upřímně z Vašeho textu nevím, jestli ted nějaká pomoc je, nebo není slučitelná se sobodou.
P68e24t66r 37Z83á96v55l86a12d84s31k19ý
Ještě něco málo před sto lety byla společnost schopna od sebe rozlišit zasloužilé a nezasloužilé chudé. Dnes to právě vinou státního systému vynuceného sebeobětování již není možné.
J31a25n 21Š46i83k
Spousta a spousta zbytečných zaobalení a cizích slov a přitom stačilo napsat jen: Naše straně v České republice žádné syrské sirotky nechce. Doufám, že jestli jednou budete mít projev na náměstí nebo v televizi, zjednodušíte ho a přejdete hned k věci.
O71l43g66a 47P97a72v76l10í33k32o50v55á
Docela chápu, že se vám nelíbí, že autor podrobně a logicky zdůvodnil svoje stanovisko, a to vám nevoní. Vám by vyhovovalo, aby se vyjádřil nelidsky a zpupně a pak byste se cílit oprávněn ho kritizovat
- Počet článků 279
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2498x