Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Hezky opisujete z Ayn Rand, ale když jste takový její fanda, tak byste mohl vědět, že pro nevinné oběti měla i ona soucit:

"I regard compassion as proper only toward those who are innocent victims, but not toward those who are morally guilty. If one feels compassion for the victims of a concentration camp, one cannot feel it for the torturers. If one does feel compassion for the torturers, it is an act of moral treason toward the victims."

Playboy Interview: Ayn Rand

Playboy, March, 1964

Zakládat morálku čistě na racionalismu vždycky vede k necitelnosti - proč bychom jinak měli schopnost soucitu...

0 0
možnosti
Foto

To já samozřejmě vím.

Jenomže Ayn Rand nepokládala soucit za něco, co by bylo automatickým nárokem.

0 0
možnosti
Foto

Nestihl jsem se vyjádřit do uzávěrky blogu. Připojuji svůj podpis k Lubošovi.

Jindřich Hradecký, předseda pro Liberecký kraj, člen širšího vedení strany

0 0
možnosti
Foto

Připojuji svůj podpis.

Martin Rozumek, Zlínský kraj, člen strany Svobodných

0 0
možnosti
JU

J90a12n 55U36l40r60i86c22h

20. 9. 2018 8:33

Text Luboše Zákona zjevně vychází z ideologie takzvaného objektivismu formulované filosofkou Ayn Rand. Jde v podstatě o opak křesťanství, tedy o satanismus. Ayn Rand totiž hlásala vypjaté, absolutní, bezvýjimečné sobectví. Tvrdila že jediným hlediskem jednání každého člověka by měl být výhradně jeho osobní zájem. Člověk by prý měl uspokojovat své potřeby zcela bez ohledu na druhé a nenechat se zmást pokryteckými hlasateli altruismu.

Vedle opětovného přihlášení se k objektivismu, respektive satanismu (vážně by mě zajímalo, zda je mefistovský vzhled autora textu záměrný či zda jde o podvědomé jednání) Zálom dezinterpretuje ideová východisko druhé strany.

Tímto východiskem totiž není altruismus, nýbrž křesťanství. Jeho ústřední postava, Ježíš Nazaretský, totiž nehlásá primárně altruismus, nýbrž lásku. Jeho učení lze shrnout do teze: "Miluj bližní (druhé lidi) a nech svoji lásku jednat. Pak budeš šťasten". Láska se přitom často projevuje objevováním se pro druhé a Ježíš o oběti často hovoří. Neznamená to ovšem nutně, že se člověk má nutně objevovat cele a pro každého. Zdánlivě sobecké jednání (např. vydělávání peněz či obecně shromažďování materiálnįch statků) totiž ve skutečnosti může být motivováno láskou. Vždyť kdo nic nemá nebo dokonce zemře, nemůže nikomu nic dát.

K věci samé: Téma takzvaných syrských sirotků bylo politiky na obou stranách sporu nechutně zneužito k demagogické propagandě. Problém je přiton v podstatě fiktivní. Ať Česká republika nějakým sirotkům pomůže nebo ne, nemá to žádný strategický význam. Moudrá vláda by se proto takovým "problémem" vůbec nezabývala. Z hlediska mravnosti lze pouze poznamenat, že soucit na náklady daňových poplatníků není soucitem.

0 0
možnosti
PS

P36a32v61e33l 88S53t68a90r76ý

19. 9. 2018 20:10

S tímto stanoviskem nemohu souhlasit, pokud se našli lidé, kteří chtějí dobrovolně syrské sirotky přijmout, kdo jste, abyste jejich rozhodnutí hodnotil? Ať už jsou jejich pohnutky jakékoliv, podle vás třeba pomýlené, budou to zejména oni, kdo ponese rizika. Pozvou si je k sobě domů, do své rodiny, budou to v první řadě oni, kdo bude muset vybudovat vzájemnou důvěru, snažit se překonat kulturní rozdíly, bude se o ně starat, snášet tlak a možná i pohrdání okolí.

Pokud se našli lidé, kteří se dobrovolně rozhodli pomoci dětem, které musí živořit v mizerných podmínkách uprchlických táborů, není právem mým, vaším, ani kohokoliv jiného, aby jim v tom bránil. Jsem volič Svobodných. Podporuji stanovisko Tomáše Pajonka a republikového předsednictva.

0 4
možnosti
HS

"budou to zejména oni, kdo ponese rizika." To se velice mýlíte, rizika poneseme všichni.

"Pozvou si je k sobě domů, do své rodiny," Ale vycházet ven budou, ne?

4 0
možnosti
Foto

František Petrík, člen ReV Svobodní, podepisuji taky!

1 0
možnosti
JZ

No nevím, to co máte vybudováno jako promyšlený teoretický kontrukt má dost chatrný pilíř v tom, že nakonec přece jen nějakou pomoc připouštíte, která není, bez bližšího zdůvodnění, "sebeobětující". Dokonce zavádíte třídení pomoc těm, kteří si to zaslouží a kteří ne, aniž by zase toto kritérium bylo zdůvodněno (co to je zasloužená nesnáz?). Upřímně z Vašeho textu nevím, jestli ted nějaká pomoc je, nebo není slučitelná se sobodou.

1 1
možnosti
Foto

Ještě něco málo před sto lety byla společnost schopna od sebe rozlišit zasloužilé a nezasloužilé chudé. Dnes to právě vinou státního systému vynuceného sebeobětování již není možné.

2 0
možnosti
Foto

J31a25n 21Š46i83k

19. 9. 2018 14:08

Spousta a spousta zbytečných zaobalení a cizích slov a přitom stačilo napsat jen: Naše straně v České republice žádné syrské sirotky nechce. Doufám, že jestli jednou budete mít projev na náměstí nebo v televizi, zjednodušíte ho a přejdete hned k věci.

1 5
možnosti
OP

Docela chápu, že se vám nelíbí, že autor podrobně a logicky zdůvodnil svoje stanovisko, a to vám nevoní. Vám by vyhovovalo, aby se vyjádřil nelidsky a zpupně a pak byste se cílit oprávněn ho kritizovat

10 0
možnosti
  • Počet článků 279
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2498x
Jsem zastánce svobody jednotlivce a laissez-faire kapitalismu a hlásím se k odkazu myslitelů jako byl Ludwig von Mises, Murray Rothbard nebo Frederic Bastiat. Především jsem však stoupencem filozofie Objektivismu americké filozofky a spisovatelky Ayn Randové, podle mě nejvýznamnější obhájkyně svobody jednotlivce a kapitalismu. Od začátku 2014 člen Strany svobodných občanů, od 2019 místopředseda strany, dříve předseda středočeského krajského sdružení, lídr koalice Svobodných a Soukromníků pro volby do středočeského krajského zastupitelstva pro rok 2016 a středočeský lídr do parlamentních voleb 2017. V současné době zastupitel v Berouně za sdružení Lepší Beroun, které kandidovalo s podporou Svobodných a prosazuje jejich zásady komunální politiky. Dále mě lze charakterizovat jako příležitostného cyklistu, malíře, berounského patriota, příznivce jazzu a art-rocku a špatného hráče billiardu.