Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VB

Racionální názor, až na to, že nejezdíte po cyklostezce.. Na následující článek v LN

Nepodléhejme bicyklismu. Kolo se změnilo v modlu agresivní ideologie

https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=754815

bylo docela dost agresivních názorů, ale žádný, který vysvětlil, proč tolerovat cyklouše brzdící provoz.

0 2
možnosti
Foto

Provoz nebrzdím.

0 0
možnosti
KK

Tak hlavne, ze sami jezdi bezne po chodniku, kde nemaji na kole co delat.

4 0
možnosti
PK

Mám to úplně stejně. Naopak mi bude velmi nepříjemné, pokud mi kvůli tomuto nesmyslu za zadkem pojede kolona aut. ;-€

2 1
možnosti
Foto

Přesně tak. Občas se mi stane, že mě nějaký přehnaně ohleduplný řidič nechce objet, i když se přimáčknu na kraj vozovky jak to jen jde, a radši jeden kus cesty za mnou. Není to příjemné.

0 0
možnosti

Jako cyklista a řidič říkám, že tato úprava je nesmysl. Při předjíždění jsou tři důležité parametry - vzdálenost, rychlost a rozdíl rychlostí. Když pojedu 20 km/h a někdo mě bude předjíždět rychlostí 30 km/h ve vzdálenosti půl metru, neohrozí mě (pokud přede mnou nebude šílená díra kterou nebudu moct objet). Pokud pojedu 50 km/h, už se budu i při stejném rozdílu rychlostí cítit hůř. A pokud pojedu 30 km/h a někdo kolem mě pojede 90 km/h, už potřebuji, aby byl v protisměru.

2 0
možnosti
MV

Hlavně by mě zajímalo, kdo a jak to bude kontrolovat, když už dnes nedokáže policie eliminovat dodržování dostatečné vzdálenosti mezi vozidly ani na dálnicích a silnicích první třídy, natožpak na nějaké okresce. Takže opět se dočkáme různých buzeračních Kryštofů - plán pokut se splní a bude dobře ...

1 1
možnosti
MK

Pane autore nemohu s Vami souhlasit. Už mockrát se mi stalo, že jsem svůj život uhájil, jen díky dobrým brzdám na svém kole, když to nedočkavý řidič auta, nebo náklaďáku neodhal a při vracení mě zadek málem sejmul. Je to dáno uspěchanou dobou kdy si myslíme, že těch pár sekund nás spasí.

5 2
možnosti
MB

Těch pár sekund, které točvolant ztratí za čekáním pumpičkou, lehce dožene šlápnutím na plyn.

1 5
možnosti
Foto

Při předjíždění i cyklistů je nutné kromě předpisů používat i vlastní rozum.

4 0
možnosti
ZS

Pod to se podepisuji. Já je předjíždím jako auta - jen na přehledném místě a za využití celé šířky vozovky, ale po nové úpravě je na některých okreskách (o místních komunikacích nemluvě) nebudu moci legálně předjet vůbec, protože nejsou široké alespoň těch 4,5 m (1 m cyklista, 1,5 m odstup, 2 m auto).

1 0
možnosti
MB

Já si troufnu oponovat.

1) v zákoně je jasně napsáno, že při předjíždění předjíždějící řidič nesmí ohrozit. Pokud točvolantní jedinec předjíždí cyklistu bez bočního odstupu, jedná se o ohrožení. Velmi často se stává, že proti jede auto, ale točvolant prostě nemůže počkat a tak cyklistu oprasí s minimálním bočním odstupem.

2) některým točvolantům je zatěžko udělat malý pohyb volantem a i při prázdné silnici cyklistu ometou s minimálním bočním odstupem. Opět porušení zákona.

Pokud by řidiči zákon respektovali a znali (i zde v diskuzi je vidět, že někteří jedinci neznají ani začátek zákona, kde jsou účastníci provozu vyjmenováni), nemusel by se do zákona zabudovat hotfix o bezpečné vzdálenosti.

Slušný a dobrý řidič bude cyklistu předjíždět jako auto. Blbec za volantem s tím bude mít problém a bude donekonečna kňourat, jak ho cyklisti zdržují.

A ještě podotek - cyklista blízko u krajnice točvolanty vyloženě svádí k předjetí bez bočního odstupu. Za víc jak dvacet let, co provozuju silniční cyklistiku, s tím mám bohaté zkušenosti. Ideální je jet ve stopě pravých kol auta.

P.s.: těším se na mínusy a na příspěvky, jak budou točvolanti respektovat cyklisty, až budou cyklisté dodržovat zákony a jak cyklista na silnici nepatří.

6 8
možnosti
ZS

Sám píšete, že i podle stávající úpravy by měl být cyklista chráněn - předjíždějící řidič ho nesmí ohrozit. To, že existuje jistá skupina řidičů, kteří zákon porušují, přece nevyřeší jeho změna, která postaví mimo zákon za určitých okolností i ty ohleduplné řidiče. Například mnoho silnic 3. třídy je širokých jen s bídou na dva osobáky (nějakých 4,5 m). Předjíždějící, který dodrží předpisy, pak nutně vjede levými koly až na krajnici (cyklista zabere ca 1 m, další 1,5 m je povinný odstup, běžné osobní auto je i se zrcátky široké něco málo přes dva metry). Kolik řidičů asi bude takto riskovat a kolik raději nechá boční odstup jen nějaký jeden metr a poruší tím vyhlášku?

5 0
možnosti
RC

Máte naprostou pravdu. Na kole jezdím denně a mnohem větší ohrožení cítím na cyklostezce než na silnici. Na volno puštění psi, kterých si jejich majitel moc nevšímá. Tři matky s kočárky klábosící vedle sebe dokonale ucpávající jakoukoliv skulinu na cyklostezce. Malý capart na odrážedle kličkující zleva doprava půl kilometru od nevšímavých rodičů. A mohl bych pokračovat. Proti tomu jsou auta na silnici zlatá.

5 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti
Foto

I47v38o 66P72e64t90r86o23u17š

15. 4. 2021 11:31

Maličko mimo téma, ale nahrávka tam je: "Cyklista by se měl pohybovat u krajnice." NE!

Cyklista musí být hlavně naprosto PŘEDVÍDATELNÝ.

Cyklista musí jet mimo kanály, aby nedělal myšky. Cyklista musí jet mimo dveřní zónu, aby neděla myšky nebo se nenechal sejmout. Cyklista na kruháči, pokud nesjíždí na nejbližším výjezdu musí jet tak, aby bylo naprosto jasné, že nesjíždí na nejbližším výjezdu, tedy obvykle středem pruhu. Ono na kruháči auto stejně moc rychleji nemůže, takže nebrzdím. Na příliš úzké silnici, či v příliš úzkém pruhu, zejména pokud si cyklista není jist svými schopnostmi, musí jet tak, aby se jej nikdo ani nesnažil předjíždět. A pokud je úsek delší, tak sjede mimo vozovku a počká až auta přejedou, aby zbytečně nebrzdil a mohl bezpečně pokračovat. Těch 20-30 sekund, než auta přejedou snesu. I ve spoustě dalších situací musí cyklista volit stopu, která není u kraje. A v ostatních situacích, pokud je kraj silnice bezpečný, tedy skoro všude mimo město, se cyklista opravdu má pohybovat u kraje :-)

Ale pozor, pokud pojedete po krajnici, tedy v prostoru mezi bílou čárou a stokou, tak nejste v jízdním pruhu a nikdo žádných 1,5 metru neřeší. To není agresivita, ale normální psychologický fakt. Funguje to tak už když jedete po čáře, bezpečnější je jet 20 cm vlevo od čáry. Počítejte s tím. Stejně je to i s vyhrazeným pruhem pro cyklisty, auta vás míjejí těsněji, než když jedete v jejich pruhu.

PS: jsem cyklista, ale občas řídím i auto.

11 1
možnosti
JV

J69a19n 11V96i57t59e52k

15. 4. 2021 11:57

Jako převážně řidič a příležitostný cyklista Vám musím dát za pravdu. Klíčové slovo je ta předvídatelnost.

4 0
možnosti
  • Počet článků 279
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2498x
Jsem zastánce svobody jednotlivce a laissez-faire kapitalismu a hlásím se k odkazu myslitelů jako byl Ludwig von Mises, Murray Rothbard nebo Frederic Bastiat. Především jsem však stoupencem filozofie Objektivismu americké filozofky a spisovatelky Ayn Randové, podle mě nejvýznamnější obhájkyně svobody jednotlivce a kapitalismu. Od začátku 2014 člen Strany svobodných občanů, od 2019 místopředseda strany, dříve předseda středočeského krajského sdružení, lídr koalice Svobodných a Soukromníků pro volby do středočeského krajského zastupitelstva pro rok 2016 a středočeský lídr do parlamentních voleb 2017. V současné době zastupitel v Berouně za sdružení Lepší Beroun, které kandidovalo s podporou Svobodných a prosazuje jejich zásady komunální politiky. Dále mě lze charakterizovat jako příležitostného cyklistu, malíře, berounského patriota, příznivce jazzu a art-rocku a špatného hráče billiardu.