Diskuse

Co s Koněvem?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Doplnil bych sochu Koněva, který Prahu obsadil, sochou Buňačenka, který ji osvobodil.

A k tomu nějakou hezkou bronzovou tabuli.

A posílit kanalizaci od ruské ambasády, protože tam by se všichni po... .

(Já vím, že situace byla složitější, ale na "vyhnání Němců" měla ROA opravdu zcela zásadní zásluhu.)

0 0
možnosti
MV

Byl jsem na demonstracích v listopadu 1989. Za těch následujících skoro 30 let bylo demonstrací plno, ale už jsem nikdy na žádnou nešel, protože mi nikdy nepřipadala situace tak důležitá, abych se osobně angažoval. Včera jsem ale ke Koněvovi zašel. Přišel jsem později, protože začátek jsem nestíhal a sledoval to spíše zpovzdálí.

Složení "příznivců" bylo hodně rozmanité - byli tam příznivci KSČM, SPD, DSSS (dělnická strana) - pro kritiky extrémisté, ale kromě nich tam bylo i plno lidi, kteří podle mě žádní extrémisté nejsou.

Byli tam samozřejmě i "odpůrci" - pár jich chodilo s konví na hlavě a zřejmě si mysleli, jak jsou vtipní. Ať byl Koněv jaký byl, prošel válkou, který byla strašná a je téměř jisté, že přišel o některé příbůzné nebo přátele a zažil situace, které si my nedovedeme představit - to zesměšňování mi tedy přišlo naprosto trapné.

Tak trochu signifikantní mi přišlo, že mezi "odpůrci" byli mladí studenti s nápisy "Nezapomeneme - 1968" a naopak mezi "příznivci" staří lidi, kteří podle mě ten konec války skutečně zažili.

Pokud Koněva odstraní a nevrátí ani pamětní desku z roku 1946 na staroměstnou radnici, bude to mi z toho stydno.

2 2
možnosti
TB

víte Koněv jako takový neprošel válkou , prostě hnal na smrt tisíce sovětských vojáků do někdy nesmyslných bitev, které sice končily někdy vítězstvím, ale za cenu strašlivých ztrát. To u mne není velitel jako takový. Proto ho jako takového neberu dobře.

Víte za 1.SV se ruským vojákům nelíbilo po čase bojovat za cenu velikých ztrát a proto se bouřili a odmítali válčit jako potrava pro děla.

Ale ve 2.SV se dělo totéž. taky by se bouřili, ale bylo jim to houby platné. Když nešli na holo proti kulometům, tak jim politruci dali kulku do hlavy.

Spojenci si svých vojáků vážili, napřed jim dělostřelectvem protivníka naklepali, a pak tam teprve poslali pěchotu, a pokud pěchota narazila, tak jim opět dělostřelci pomohli.

U Sovětů toto neexistovalo, proto měli Sověti takové děsivé ztráty a proto nemohu mít rád Koněva se Žukovem. Kdyby tam ovšem měl být pomník na počet padlým sovětským vojákům, tak ten by mne nevadil vůbec

3 1
možnosti
JV

Co s Koněvem?Pryč s Koněvem !

6 1
možnosti
Foto

Máte náhradu? Nemáte. Takového lumpa už neseženete. Leda že by jste místo něj instaloval sochu ministerského předsedy Bacha.

0 0
možnosti
JP

Mýlíte se. Sochy nejsou jenom kus kamene, mimo jiné mají často symbolický význam. Nicméně na Vaši otázku v titulku již odpověděl autor jednoho článku před dvěma lety (momentálně je uveřejněný na Foru24). Sochu Koněva by měl prezident Zeman darovat Putinovi, až ho zas pojede navštívit.

2 0
možnosti
Foto

Boj proti soše silně připomíná boj jednoho potulného rytíře s větrnými mlýny.

1 2
možnosti
MK

A na řadě je Masaryk ne Hradním nám.; za jeho éry se střílelo do dělníků - ostrými!!

To by teprve byl poprask takhle osočit tatíčka!:-/

2 3
možnosti
OP

Rusům by měli připomenout, že o pomníky českých padlých se v Rusku vůbec nestarají a vehementně se brání vzpomínkám na československé legie, tudíž oni pohrdají českosloveskými vojáky a přepisují dějiny jako hrom

6 0
možnosti
Foto

A divíte se, legionáři stříleli do rudoarmějců.

1 0
možnosti
DR

Bohužel, tohle není fraška až nyní ale tohle je naprostá fraška už od začátku.

1 0
možnosti
Foto

Sochu bych odstranil, do Ruska bych poslal dopis, že na svém území si budeme dělat to, co uznáme za vhodné my, a ne nějaký ruský báťuška. Pokud je něco, a je jedno, jestli je to kus kamene, nebo cokoliv jiného, co působí na společnost jen tak, že se staví proti sobě navzájem, je nejrozumnější to něco odstranit. Rudoarmějci, co padli v roce 1945 v Praze a vůbec při osvobozování naší země, mají důstojný pomník na Olšanech. Jakýkoliv další je nadbytečný. Howgh.

5 3
možnosti
Foto

Díky za článek a za Váš rozumný názor na tuto bizarní záležitost... Fraška. Škoda, že již nežije spisovatel Jaroslav Hašek, měl by výborný námět na povídku ;-)R^.

1 3
možnosti
  • Počet článků 279
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2498x
Jsem zastánce svobody jednotlivce a laissez-faire kapitalismu a hlásím se k odkazu myslitelů jako byl Ludwig von Mises, Murray Rothbard nebo Frederic Bastiat. Především jsem však stoupencem filozofie Objektivismu americké filozofky a spisovatelky Ayn Randové, podle mě nejvýznamnější obhájkyně svobody jednotlivce a kapitalismu. Od začátku 2014 člen Strany svobodných občanů, od 2019 místopředseda strany, dříve předseda středočeského krajského sdružení, lídr koalice Svobodných a Soukromníků pro volby do středočeského krajského zastupitelstva pro rok 2016 a středočeský lídr do parlamentních voleb 2017. V současné době zastupitel v Berouně za sdružení Lepší Beroun, které kandidovalo s podporou Svobodných a prosazuje jejich zásady komunální politiky. Dále mě lze charakterizovat jako příležitostného cyklistu, malíře, berounského patriota, příznivce jazzu a art-rocku a špatného hráče billiardu.