Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e29t40e58r 72N83o65v25á88k 5783499424314

Cituji: "Národní socialismus, etnická kritéria, kmenová příslušnost - to všechno jsou důvody iracionální, nemorální a neobhajitelné." To je nesmysl a lze to ukázat velmi jednoduše. Rizikovost jakékoliv změny lze posoudit podle toho, jak těžké, nákladné a nebezpečné je tuto změnu zvrátit. Už jen z toho plyne, že etnické kritérium je prioritní. Politický režim lze v České republice měnit relativně snadno. Jsou pro to historické příklady. Komunisté se v roce 1948 dostali k moci za jeden týden a naopak v roce 1989 tuto moc za pár týdnů zase ztratili. Na to, aby padla Nečasova vláda, stačilo pár státních zástupců a policajtů. Dnes je pro mnoho lidí velké téma Andrej Babiš. Proč proboha? Není o moc mladší, než Zeman a je to jen člověk. Dříve nebo později tu nebude a bez něj je ANO jen spolkem kariéristů bez ideologie i bez holdingu. Jiná věc je vystoupení z EU. Už víme, že se potáhne roky a nebude to nic jednoduchého, ovšem pořád jde sice o nákladný, ale představitelný projekt. Czexit není nic triviálního, ale stále jde o úkol zvladatelný celkem běžnými prostředky, analogicky s ustavením ČSR v roce 1918 a s rozpadem ČSFR v roce 1992. Naproti tomu zvrátit etnickou změnu je nejen velmi nákladné, ale především velmi nebezpečné a velmi, velmi, velmi ošklivé. Existuje prakticky jen jeden vyzkoušený způsob a říká se mu genocida. Takže jaký je můj závěr? Pokud chci, aby moji vnuci žili v zemi se zhruba stejným rasovým a národnostním složením, jaké tu máme dnes, je Czexit priorita bez ohledu na to, jestli ho provede strana více demokratická, méně demokratická, anebo úplně nedemokratická.

0/0
21.5.2019 7:43

P82e23t19e67r 26N30o45v42á89k 5873819114194

Čistě hypoteticky by Czexit nebyl nutný v případě, že by EU, resp. její klíčoví hráči, začali bezohledně bránit vnější hranice a migrace do EU by byla významně snížena. Ovšem to je sci-fi, to se prakticky jistě nestane, protože na přílivu migrantů do EU mají zájem shodně nová levice i velkokapitál. Jedni potřebují hlasy, druzí levnou pracovní sílu. I ten Babiš nakonec zaměstnává cizince a omezení migrace není v jeho zájmu, ať už si na plakáty vylepí cokoliv, papír snese všechno. Etnické kvóty typu deset Ukrajinců na jednoho Nigerijce, tak jak to měly USA do roku 1965 před Hart-Celler Act, to už se dneska nesmí, to je vyloučené z debaty s odkazem na rasizmus, takže EU svou náruč Asii a Africe ponechá otevřenou i do budoucna.

0/0
21.5.2019 9:23

J17a16n 44P21a29v87l54í11k 2297822685521

Domnívám se, že jsme zcela suverénní stát. V polovině našeho předsednictví v EU jsme si pod vedením V. Klause a J. Paroubka suverénně shodili vládu, přičemž tehdy se suverénně ČSSD neměla k tomu, aby se ujala vlády. Suverénně jsme si dvakrát zvolili za prezidenta suverénního hulváta, také Putinova a čínského lokaje a v poslední době suverénního dealera nejbohatšího Čecha. Nyní jsme suverénně ve stadiu normalizace pod vedením estébáka, podvodníka a sedmilháře. To je náš suverénní národní úpadek. Kecy o tom, že bez EU bychom se osvobodili od útlaku, jsou hloupé. Sami si svou svobodu likvidujeme a sami si útlak od dvou grázlů v nejvyšších funkcích necháváme líbit.

+4/−1
3.5.2019 20:41

J82i37ř57í 67P49l48í64v57a 4985412365267

Myslím, že nejsme suverénní. Co je to například za komedii v našem parlamentu, kdy se HLASUJE o směrnicích EU, které jsme POVINNI přijmout?

0/0
4.5.2019 9:04

J58a55n 31R15o87u26b39a52l75í71k 6747579181545

Ktere jsme si pred tim na pude EU schvalili (CR byla za posledni volebni obdobi prehlasovana 5×. V drtive vetsine pripadu s tim souhlasi i nas zastupce). Nehlede na to, ze nas parlament mohl v soucinnosti s jinymi parlamenty udelovat tzv. zlutou kartu, nikdy nic takoceho neudelal.

+1/0
4.5.2019 12:06

J66i30ř53í 76P80l93í36v97a 4725462185837

Co z namená "v součinnosti s jinými parlamenty"? To jako aby náš parlament přemluvil třeba německý parlament, aby taky hlasoval proti? Co je to za nesmysl!

0/0
4.5.2019 12:10

J31a47n 43R46o60u18b74a17l94í70k 6427339941405

Ne, napr staty visegradu. Navic je zde institut blokacni mensiny apod.

0/0
4.5.2019 12:14

J65i39ř10í 17Ř65e82z19n40í93k 4962372543645

Nikdo vám nebránil nikdy seznámit se s historii evropské integrace, a to i v československé odborném i masovém tisku, z niž jasně plynulo, že EHS je od samotného počátku federalistický projekt.

0/0
3.5.2019 19:56

Z55d32e31n57ě57k 68V79o41t17a14v42a 6340238492437

Může mi někdo polopatě vysvětlit, proč není poptávka od lidí a hlavně politiků na zrušení Lisabonské smlouvy místo vystoupení z EU? Tedy návrat do stavu před Lisabon, prostě do té EU, do které jsme vstupovali. Čekám, že hned ozve řev o tom, že to nejde. Chápu, že technicky by to byl problém, těžko může EU fungovat tak, že někdo si jede postaru a někdo podle Lisabonu. Navíc hráči jako Nemecko a Francie by byli proti a kapři z Bruselu si rybník sami nevypustí.

0/0
3.5.2019 18:33
Foto

L46u71b58o21š 53Z84á62l69o67m 9717397519118

Návrat před Lisabon by znamenal i nutnost nápravy jeho důsledků, a tedy něco, co lze nazvat určitou reformou. Problém je v tom, že každý špatný politický systém, když se pokusí sám sebe zreformovat, má tendenci se rozpadnout. Vůdci Evropské unie to vědí a nechtějí riskovat, že nakonec skončí jako Gorbačov se Sovětským svazem. Žádná bruselská přestavba nikdy nenastane.

+2/0
3.5.2019 18:39

Z22d17e48n48ě33k 62V20o60t72a48v83a 6740368592347

Právě proto jsem velmi skeptický ke všem řečem o reformě EU. Zároveň mi ovšem ani není po chuti Czexit (i když, pokud by nastal, hlasuji pro). Proto by podle mne byl ideální stav návrat k EU před Lisabonem. Tuto variantu ovšem nikdo nenabízí. S tím také souvisí koho volit - většina stran je eurohujerských (STAN, TOP09, KDU-ČSL) další jsou vyloženě nebezpečné (ČSSD, KSČM, Piráti, Zelení), ODS se silně posunuje k první skupině a pak je tam banda tlučhubů či obskurních uskupení...

+4/0
3.5.2019 20:51

K32a95r73e40l 68T69r96č56á35l78e42k 2208698680616

Oklešťování svobody...

Co je to vlastně ta svoboda?

+1/0
3.5.2019 18:25
Foto

L88u85b38o38š 39Z93á96l92o85m 9887857339858

Absence iniciace násilí.

+2/0
3.5.2019 18:39

J98a19r37o77s58l12a45v 44L74i65m20a 1415517201

Nemuzete to vedet pane Trcalku. Jestli ano, jste snad v tom "pravem" veku, kdy si jeste pamatujete, co to slovo predstavovalo. Zijete ve state, ktery zlepsuje ten "neosocialismus" na ukor vasi svobody. A te jiz mnoho nezbyva.

+2/−1
3.5.2019 22:55

J91i22r54i 29T98i89c13h86y 2936879962317

Silny souhlas. Nicmene, Cesko nema silu Anglie, aby mohlo z EU vystoupit, Budeme muset cekat na obrodu EU (nepravdepodobne), nebo jeji rozpad.

+2/0
3.5.2019 16:26

J93i37r98i 80V54r78a83b72e70c 3363682155429

Já vám doporučují vice malovat a jezdit na kole . Rv

EU[>-]EU JV... Příznivec EU!

+2/−4
3.5.2019 15:12

V21l65a25d54i20s72l27a97v 52S86v10o72b44o65d34a 7940945315429

Připomínat devadesátky, jako krásnou dobu podnikání je víc než směšné. To byla doba tunelování a totálního právního bezvládí8-o

+6/−7
3.5.2019 14:34
Foto

L88u60b80o51š 17Z75á83l65o61m 9677467319858

To je lež.

+8/−3
3.5.2019 14:35

V84l24a65d78i46s70l49a77v 33S14v95o84b22o79d80a 7440275485749

Není, prožil jsem ji.

+1/−1
3.5.2019 18:12

J40i47ř72í 52Ř59e84z73n47í44k 4872602453835

Tak si přečtěte soudobý tisk, trestní oznámení stíhalo další. Téměř denně. Od počátku absolutní zahlcenost civilních soudů.

+1/0
3.5.2019 19:58

I49v78o 85B59o51u67š26e 5572597928

Jasne, pryc s regulacemi. Kazdy necht vyrabi zavity libovolne velikosti.

+5/−3
3.5.2019 14:09

V21o37k76o55u31n 62V14l83a27d50i97m56i55r 8472518239288

Ja bych doporucoval i aby kazda elektrarna dodavala jine napeti o jinem kmitoctu.

A benzin ci naftu by mohla take kazda pumpa mit jiny. A leky sprcielne pro priznivce brexitu by mohly byt jakekoliv proti cemukoliv se stejnym nazvem. ;-D

+3/−5
3.5.2019 14:23
Foto

L61u95b12o42š 44Z52á59l10o71m 9107937849758

před vstupem do EU každá elektrárna dodávala napětí o jiném kmitočtu? no to se podívejme. ;-D

+7/0
3.5.2019 14:35

I79v58o 81B86o78u40š32e 5182287258

Nikoliv, uz tehdy byly ty svazujici regulace.

+1/0
3.5.2019 15:04

V80o83k75o27u43n 51V32l40a21d98i54m96i95r 8632898779918

A nevolate vy po Tom vlastne ve svem protievropskem stvani?;-D

Vite vy jste jeste mlady, ale ja si vzpominam, ze tata v padesatych letech koupil v myslikarne synchronni hodiny. Nemusely se natahovat, ale vecer sly vzdy tak o pulhodinku pozde a a rano zase o pulhodinku napred. A to zu par let platily ty CSN Normy.

+2/−3
3.5.2019 15:10
Foto

F33r94a30n89t14i89š42e73k 27K96š72í60r 2719816945

Myslím si, že vůbec nechápete o čem mluvíte. Jsou dobrovolné unifikace viz Internet je vlastně dílem anarchie a přesto funguje tak jak má. A pak jsou tu nedobrovolné regulace, které se musí vymáhat pod pohrůžkou násilí a které nic neusnadňují, ale ještě víc komplikují.

Víra, že jen stát umí unifikovat je založená na omezeném vidění světa a podnikatelského objevování.

+12/0
3.5.2019 15:27

V53o77k85o61u60n 75V42l66a30d77i62m72i75r 8352608859338

Mily rytiri, a chapete vy, k cemu se vyjadrujete? Pripada mi to ze vubec ne. ;-D

+1/−5
3.5.2019 15:28
Foto

F88r62a40n83t33i93š90e78k 85K84š68í34r 2349676605

K vašemu podivně nesmyslnému prvnímu příspěvku.

+2/0
3.5.2019 18:51

V37o71k11o51u85n 14V26l40a57d61i63m69i35r 8362688979908

Muzete byt rytiri Ksire tak laskav a vysvetlit mi smysl vasich obou prispevku? ;-D?

0/−1
3.5.2019 20:19
Foto

F46r86a37n82t29i64š69e53k 91K69š81í89r 2579976955

To je zbytečné, protože vy jste podivně rozpolcen. Na jednu stranu nadáváte na předchozí socialismus a na druhou stranu fandíte tomu novodobému. To kolektivistické myšlení, které do vás bylo kdysi zaseto vám nedovolí uvěřit, že svoboda jedněch nemůže být založena na násilí proti jiným .

+2/−1
3.5.2019 21:19
Foto

P52a94v22e48l 62D58v44o46ř83á45k 5109365704400

Za totáče ano, naše elektrárny dodávaly kmitočet o něco nižší, takže v Rakousku, aby mohli od nás elektřinu kupovat, museli postavit měnírnu.

Kdo pamatuje tehdejší elektrické hodiny, tak ty se zpožďovaly.

+1/0
3.5.2019 16:37
Foto

L30u53b59o25š 70Z42á86l80o33m 9537527469818

co to melete? velikost závitů jsou řešení normami ČSN a ISO, a ty jsou nevynucované zákonem nýbrž dobrovolné.

ona totiž dobrovolná normalizace určitých produktů se na svobodném trhu děje samovolně, je-li to výhodné jak pro producenty tak pro zákazníky.

+8/0
3.5.2019 14:34
Foto

P41a22v55e58l 66D14v65o72ř81á40k 5569585384860

Jde také o bezpečnostní předpisy, dnes stačí prohlášení o shodě. Ještě v r. 2003 jsme s tím měli problém - vše muselo pře zkušebnu.

0/0
3.5.2019 16:39

J51o89s97e82f 63L42e81b60d48u37š39k41a 4362633643245

Ale zase nemuseli v TV varovat před nebezpečnými výrobky.

0/0
3.5.2019 19:30

J87o93s20e22f 61L15e71b88d51u68š65k73a 4572703283675

Dokonce dnes se naopak vyrábí speciální rozměry gufer, ložisek, ale i klíčů na šrouby a do nich pasujících šroubů, jen proto, aby si každý byl nucen koupit náhradní díl od výrobce.

+1/0
3.5.2019 19:29
Foto

L21e14o98n38t43ý55n68a 81C48h58v60á16t30a37l71o38v19á 1273265686

Každý si může vyrábět závity libovolné velikosti, dokonce si každý může vyrábět třeba jen levé rukavice, otázkou je, komu to pak prodá?

+9/−1
3.5.2019 15:08

V64o27k74o89u84n 35V92l22a73d26i86m90i66r 8202738259598

No kdo? Pidistranicka svobodnych je bude kupovat ve velkem. Uz jen proto, ze jsou leve. ;-D;-D;-D

+2/−4
3.5.2019 15:58

J64o85s54e48f 50L39e23b55d21u82š31k41a 4922453473535

Nebo spíš je budou kupovat jiné strany, protože levice přeci nepotřebuje pravou. A dokonce máme i strany, jejichž mnozí členové mají obě ruce levé, protože v životě nepracovali jinde, než v politice.

0/−1
3.5.2019 19:33

P12a98v55e85l 34V48a58v29ř75í68n 6734421722242

Technické normy mohou bez problémů fungovat i bez státních zásahů. Např. německé normy DIN vznikly původně jako zcela soukromý podnik průmyslových výrobců. Deutsches Institut für Normung e. V. vznikl jako soukromý podnik a dodnes jsou vztahy technických norem a státu velmi volné. Totéž americké normy ANSI.

To je jen zakořeněný předsudek, že ČSN musí vydávat stát. U nás je to dáno socialistickou minulostí a ne skutečnou potřebou.

+2/0
3.5.2019 16:00

J62o26s97e22f 59L61e39b24d26u75š44k75a 4382243203905

Vite, v tom je právě smysl volného trhu, každý vyráběl závity s různým stoupáním a úhlem, ale nakonec se trh sám sjednotil a zůstaly jen takoví, které byly pro daný účel nejlepší, jako např. trapézový, metrický, metrický jemný, trubkový a podobně.

Jinak sjednocení rozměrů závitů proběhlo v prvé polovině 19. století a to dávno před EU a jejich direktiv, zrovna tak jako stanovení jednotné soustavy měr a vah. Asi jste měl ve škole dávat větší pozor.

+2/0
3.5.2019 19:25

M42a32r51t53i23n 18K74a68v72k40a 4466951282742

Ani to nebudu oslavovat, ani to pro mě není smutným milníkem. Osobně si totiž myslím, že být součástí nějakého většího ekonomického a politického celku je nutností.

Nicméně, i když jsem nevolil ani tak, ani onak, protože jsem zde nežil, tak jsme vstupovali do jiné EU než je dnes. Je zde více byrokracie, více snahy o centralizaci EU pod patronátem bruselské komise a de facto pod taktovkou toho co si přeje Německo a Francie. Podle mého EU potřebujeme jako ekonomický prostor a částečně jako politický prostor, kde platí demokracie a lidská práva, ale zahraniční a vnitřní politika je věcí každého státu. Ne evropská komise, ale jako vrcholný orgán by mělo být setkávání předsedů vlád a vzájemný konsenzus a v otázce ekonomiky naprostá liberalizace nesvázaná zájmy jednotlivých zemí

+3/0
3.5.2019 14:02

I69v49o 22B47o67u67š24e 5942327878

Vsechno se nejak vyviji. A na tom vyvoji EU ma CR take svuj podil. Mimochodem - evropska komise muze jenom navrhovat, schvaluje parlament a v konecnem dusledku rada ministru. Tedy vlastne se deje to co si prejete.;-D

0/0
3.5.2019 14:13

M90a71r84t39i20n 88K71a29v15k64a 4776411202312

Což není pravda a sám to moc dobře víte. Evropský parlament má na rozhodování EK minimální vliv, zásadní je právě to, co rozhodne EK. Rada ministrů rozhodně ne. Nějak si pletete kompetence a oblasti rozhodování v EU.

0/0
3.5.2019 14:24

J70a48n 18R33o52u85b30a91l27í96k 6107739361255

Schvalovaci proces EU je dany a EK nic neschvaluje, ta pouze navrhuje smernice ci narizeni, ktere pak podlehaji schvalovacimu procesu, coz je v kompetenci parlamentu EU a Rady EU. Vetsinou se schvaluje na Rade EU kvalifikovanou vetsinou, ovsem napr. v otazkach zahranicni politiky, kterou zminujete, plati system jednomyslnosti. Nemecko a Francie nemohou nic sami odhlasovat, proste jim to neumoznuje system kvalifikovane vetsiny. pokud to neprojde Radou EU, pak smernice ci nariyeni neprojde legislativnim procesem. Navic existuje institut zlute a oranzove karty.........

+1/0
3.5.2019 14:49

J75i52ř32í 28P36l28í65v31a 4455882395627

Neznamená snad "kvalifikovaná většina", že větší státy (Německo...)mají silnější hlas?

0/0
4.5.2019 9:13

J51a74n 75R23o19u91b18a12l25í95k 6287169701785

Ne, pojem kvalifikovana vetsina toto neznamena. Fakt me udivuje neznalost obyvatel. Asi je na tom nase skolstvi opravdu blede.

0/0
4.5.2019 11:41

J11i70ř79í 66P42l19í24v45a 4135382225557

Jaký je tedy rozdíl mezi "většina" a "kvalifikovaná většina"? Problém Lisabonské smlouvy je právě v tom, že větší státy mohou přehlasovat menší proto, že jsou větší.

0/0
4.5.2019 11:57

J22a82n 13R15o27u72b43a23l33í78k 6277519821895

Vetsina znamena vice nez 50 %, kvalifikovana znamena trebas v nasem state vice nez 60 % poslancu ci senatoru. Toliko k pojmum. Mohl byste mi rici, jak vetsi staty (ktere konkretne) mohou prehlasovat mensi? Dokazete mi popsat ten mechanismus?

0/0
4.5.2019 12:12

J81i28ř23í 60P56l13í21v65a 4495632605657

Tak jsem si zjistil něco o "kvalifikovaná většina". Ono to je různé, třeba v našem senátu je to něco jiného než při hlasování v EU. Tam v EU "kvalifikovaná většina" znamená že když je pro většina, která zastupuje minimálně 65% obyvatel EU, tak je to schváleno.

Malé státy tak mohou být přehlasovány lidnatějšími - většími co do počtu obyvatel.

Vaše poznámka o našem školství je neslušně řečeno mimo mísu.

0/0
4.5.2019 12:18

J32a95n 53R36o38u71b84a96l46í94k 6287229891115

Tak jste si to precetl spatne nebo jste to nepochopil neb Vam vypadla druha podminka pri hlasovani kvalifikovsnou vetsinou v EU. Mimo misu to evidentne neni.

0/0
4.5.2019 12:40

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz