Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i14ř35í 97Ř57e27z79n34í32k 4132982473655

Ad Štípkův volný trh: ten je znám toliko z modelů dokonalé konkurence, kde ale platí kromě jiného to, že firmy v daném odvětví nabízejí toliko jeden homogenní produkt a konkurence je zaměřena na snižování nákladů.

V ostatních situacích jde o ten či onen druh monopolu, tedy selhání trhu.

0/0
4.8.2017 14:26
Foto

J20a47n 39Ř38e86h69á23č85e64k 7620846951535

Já myslím, že švýcarská cesta by byla možná pouze tehdy, pokud by se v několika speciálních odvětvích podařilo vytvořit životaschopný průmyslový sektor s prodejem finálních produktů (odkud se bere největší zisk) plus silný domácí bankovní sektor. Jinak je Czexit zatím ekonomická sebevražda.

Ale aby to neznělo tak pesimisticky tak bych si dovolil citovat obrázek z "Executive Summary" této zprávy (str. 6)

https://www.merics.org/fileadmin/user_upload/downloads/MPOC/MPOC_Made_in_China_2025/MPOC_No.2_MadeinChina_2025.pdf

na kterém CZ zaujímá poměrně čestné místo - ovšem ten tlak Číny ve zprávě zmíněný bude drtivý.

+1/−1
4.8.2017 6:24

Z13b92y17n40ě45k 66H53l46á97s57n85ý 3644837755499

Souhlas, ale ještě k tomu potřebujeme Švýcary, s Kalouskem, nebo s Babčou to nepůjde. :-)

0/0
8.8.2017 15:39

Z34b34y34n77ě47k 92H69l41á11s61n82ý 3404817165759

Vidíte? Jste úplně stejnej jako ti, co agitují jenom dotacema. Největším benefitem členství v EU nejsou dotace, ale volný trh a investice. A volný trh může fungovat jen se společnýma zákonama. Řecko a Euro je varováním, jak to dopadá, když si každý dělá co chce a s jednou měnou manipuluje 17 ministrů.

+6/−1
1.8.2017 21:24

P50e50t12r 13M23i85c27h91á66l41e93k 4289220896538

Tak nějak nechápu, proč by volný trh měl mít společné zákony.

+2/0
2.8.2017 10:28

Z72b12y92n73ě61k 40H37l16á57s59n43ý 3614157785619

Protože, když třeba bude ve Francii zákon o tom, že hrozen musí mít určité (vyšší) procento cukru, tak tam neprodáte z Moravy ani šlupku. Nemusí být stejné všechny zákony, ale ty ekonomicke a daňové by měli být hodně blízko. :-)

+1/0
2.8.2017 14:07

P36a71v40e31l 17Š45t62í79p62e63k 5169423674455

Až žádná takováto socialiatická regulace hroznů nebude, bude volný trh.

0/0
2.8.2017 19:43

Z53b74y56n50ě57k 87H80l46á17s54n45ý 3224437535539

Nebude, bude jeden monopolní dodavatel s cenou jakou si určí on. :-(

+1/0
3.8.2017 18:20

P79a33v22e23l 14Š15t32í87p90e82k 5189193314405

Jo? A proč by měl asi tak být?

0/0
3.8.2017 19:37

Z19b54y97n69ě69k 13H84l86á20s57n90ý 3804897635859

Protože bez regulace všechno ovládne ten, kdo dostane někde největší kredit. Stačí se podívat, kolik zmizelo obchodů. Kdy naposledy někdo postavil svoji první vysokou pec? Prodaji se stamiliony televizí, kolik fabrik vyrabí obrazovky? Atd atd.

0/0
3.8.2017 21:43

P84a93v11e19l 36Š82t39í93p28e62k 5409313854645

Jo jasně. S monopolem totiž asi zatočí jen ten váš socialismus. Hlavně pak ve Venezuele. Nebo by možná bylo fajn začít studovat základní principy fungování ekonomiky.

0/0
3.8.2017 23:39

Z67b49y77n59ě15k 97H98l47á52s72n49ý 3674917235639

Vy jste fakt libovej, takže když napřiklad v USA rozbily Rockefelerův monopol, tak tam asi zrovna vládl Sobotka se Schulzem. Regulace některých věcí je nutná. To, že se někdo snaží regulovat příliš je o úplně něčem jiném, možná o socialismu. Ale všichni jsme viděli, jak to dopadá, když třeba bankéřům necháte moc volnosti. Nebo co se stane, když se nekontroluje a nevyžaduje plnění daných krytérii v zemích typu Řecko.

:-)

0/0
4.8.2017 10:52

P32a33v24e67l 12Š16t87í16p10e93k 5579793604785

"Krytérií". Která bohužel s regulací nijak nesouvisí. Zatímco EU se snaží regulovat opravdu vše, na co jen člověk pomyslí.

0/0
4.8.2017 10:57
Foto

V16á38c81l97a31v 52C18h22u31c83h65m85a 6465511378686

Zvláštní, že všem negativům, která se přisuzují volnému trhu, se nejlépe daří na trhu regulovaném a socialisticky řízeném. :-)

0/0
8.8.2017 9:12

Z67b89y26n40ě95k 39H26l62á83s58n78ý 3424767645579

Já jsem byl od 1996 21 let zaměstnanej v Německu, od letoška dělám pro Lux. Zažil jsem v přímém přenosu, jak vzkvétajicí obory a firmy díky deregulaci a globalizaci odcházejí do kopru. Zatím to není moc vidět, momentálně máme všichni práce nad hlavu, ale Němci už z velké části makají na někoho úplně cizího. Na Čińany, na Araby, na americký důchodce. :-/

0/0
8.8.2017 15:10
Foto

V27á48c68l45a44v 67C69h69u69c55h19m12a 6395121258686

Volný trh znamená trh bez regulací. A vy se snažíte ukázat, že volný trh nemůže existovat, že je špatný, protože jsou na něm regulace. To je teda materiál. ;-D;-D;-D

0/0
8.8.2017 9:09

Z46b78y41n35ě66k 63H30l81á76s22n29ý 3234727735749

Tak mi sem napište, v které zemi funguje ekonomika bez jakékoliv regulace. Rád se přiučím. :-)

0/0
8.8.2017 15:43

F45r65a36n47t47i77š16e92k 11P97e29t55r83í86k 6365851604681

EU má tzv "společný trh" a ne volný trh. Holinky jako hodinky, obé se natahuje , ale není to stejné. Nebo ptáček a španělský ptáček, to taky není stejné.

+2/−1
2.8.2017 10:48

Z88b41y63n44ě38k 89H63l28á85s67n31ý 3484557965959

A jaký je teda věcný rozdíl mezi volným a společným trhem v EU. Nejsem ekonom, rád se přiučím. Pro mě je možnost nakupovat a prodávat zboží kdekoliv v EU bez bariér volný obchod. Ale jsem samozřejmě amatér

+1/0
2.8.2017 13:58

P79a72v45e12l 63Š76t89í40p84e40k 5369473184455

Svobodný trh nemá především žádné centrální bruselské řízení, které stanovuje, kdo má kolik čeho vyrobit.

0/0
2.8.2017 19:44

F94r50a36n67t53i82š41e21k 10P37e46t83r29í91k 6475711614521

Tak zkuste bez "bariér" začít dovážet do ČR třtinový cukr například z Brazílie. Je mnohem levnější než řepný, made in EU.

0/0
3.8.2017 11:26

Z32b58y14n23ě89k 82H96l91á98s11n77ý 3134117525559

To zkusím, hned jak Brazílie vstoupí do EU, psal jsem kdekoliv v EU. :-)

+1/0
3.8.2017 18:01

P81a90v27e93l 79Š11t23í64p68e72k 5189653784575

Jo aha, on v celém vesmíru je volný trh asi jen v EU. A spočívá v tom, že nesmíme volně obchodovat s kýmkoli mimo EU. Bezva

0/0
4.8.2017 12:24

P96a92v23e77l 83Š24t58í41p80e59k 5539703614835

Volný trh? V EU? Odkud jste spadl?

+1/0
2.8.2017 19:43

A39l42o96i35s 93S38p46á11č29i76l 1819512199

Jsem volič Svobodných, přesto bych nezatracoval připomínky zdejších kritiků. Ona je totiž pravda, že samotným vystoupením z EU si asi moc nepomůžeme, pokud nebude vystoupení probíhat současně s radikálními reformami českých poměrů. Většinu problémů a leváren mají skutečně na svědomí místní (čeští) politici a úřady. Po vystoupení z EU by byla nutná transformace politického a ekonomického systému zhruba v podobném objemu, jako tomu bylo po roce 1989. Odinstalovat současný socialismus by bylo složité a bez širokého veřejného konsensu v podstatě nemožné. A takový celospolečenský konsensus zde bohužel zatím nemáme. Sice se hodně lidí shodne na tom, že EU je v současné podobě neakceptovatelná, ale pohledy na další vývoj (po případném vystoupení) se rozcházejí. Mě osobně se líbí ta varianta, kterou nabízejí Svobodní, tj. snížení byrokracie, snížení státních zásahů do života občanů, obnova volného trhu, atd. Jenže ruku na srdce, nemyslím si, že v dohledné době bude nějaká významnější poptávka po volebním programu, který v podstatě říká, že by voliči měli přijmout zodpovědnost za své životy a nespoléhat na stát. Těch, kteří jsou nějakým způsobem na státu závislí, je už tolik, že prosadit myšlenky minimálního státu bude zřejmě možné, až sám stát na to své "pečovatelství" dojede a systém se zhroutí podobně jako v roce 1989.

+2/0
1.8.2017 21:22
Foto

L92u45b50o81š 27Z27á44l11o18m 9647347279378

to máte naprostou pravdu: vystoupení z EU je jenom jedním nutným předpokladem pro to, abychom byli bohatší zemí. stejně jako v případě Británie je brexit pouze jedním krokem - ale když britští občané nebudou chtít svobodu, budou mít stejný socialismus jaký ted vládne pod Bruselem, pouze to bude jejich vlastní, britský socialismus (koneckonců, mají s tím už své zkušenosti). se všemi důsledky, které z toho plynou.

+5/−3
1.8.2017 21:52

J95i50ř19í 67Ř50e19z48n39í34k 4352742813705

Brexit nutně vede k posílení vlivu státu na vlastní ekonomiku. Nikdo jiný ho nemůže vyjednat.

0/0
2.8.2017 0:36

O50t20a 95K72i45n95c 6419158642946

Pro autora tohoto blogu k zamyšlení: "Máme na to být bohatým krajem (bohatou obcí, bohatou rodinou atd.) - bez ČR". Stejný nesmysl.

+9/−5
1.8.2017 20:15

P40a77v36e53l 27Š81t31í76p71e18k 5659413944915

Pro řadu krajů v EU toto skutečně platí. Zejména pro ty, jejichž země jsou ovládány stejným socialismem jako brusel.

0/0
2.8.2017 19:46

M61a36r72i12á78n 67B19é74r98e55š 1752332146444

Jasně, asi jako Liberland. Už to začalo fungovat? Ten ráj na Zemi? ;-D

+8/−1
1.8.2017 19:34

J35o96s85e65f 77L79e76i93n77e85r 8567429337432

Hoši z ostrova komárů.

+4/0
1.8.2017 19:50

J49a23n 71B22u17r80d32a 4642609711362

Svobodní nezklamali. Čekal jsem hloupost, dočkal jsem se.

+8/−9
1.8.2017 18:23

P66a18v10e33l 20Š15t55í95p43e68k 5229223434875

Argumenty?

+4/−1
1.8.2017 22:03

J36a78r26o10s69l49a70v 18S74i90r49e95k 1253572

Bohatou zemí bez EU jsme už byli, s EU nikdy nebudem.

+4/−4
1.8.2017 17:37

J12o41s34e93f 51L39e20i84n76e62r 8467369767462

A kdy to bylo? Nějak jsem si nevšiml.

+5/−2
1.8.2017 17:59

J66a80r10o58s77l28a53v 53S47i59r11e85k 1783572

Nevšiml,protože jste nebyl na světě.Ale nebojte, až už nebudete, bohatou zemí zase budeme.

+2/−5
1.8.2017 18:30

J43o19s82e23f 88L97e93i11n44e28r 8707139777512

Troufám si říci, po těch vašich příspěvcích, že vy bohatý nikdy nebudete.

Alespoň co se duchovního bohatství týče.:-) Pěkný zbytek života.

+6/−2
1.8.2017 19:22

P11a62v63e42l 72Š33t51í93p89e89k 5289963134585

To je vážně skvělý důvod, proč tu vaší únii tak ukrutně potřebujeme

0/0
2.8.2017 19:47

J93a73r91o64s59l61a50v 67V78e32i47g78e52n64t 5458816878736

Ne, pane Zálome. Vy na to nemáte. Proč? Ve vší úctě, ve vašem článku jsou jen prázdné, nic neříkající fráze a žádný, byť i jen minimální náznak řešení. Tvrdit, že bychom měli jít "....cestou svobodného trhu, malých a snesitelných daní, a co nejmenší míry státních zásahů do života lidí" je sice hezké, ale chybí vám tam jedna důležitá věc - jakým způsobem toho chcete dosáhnout. Obecné fráze nestačí. Mimochodem, jsem zvědavý, koho se vám povede přesvědčit, že 0 je lepší než 16,7 mld.

Obávám se, že to jediné, co jako Svobodní ve skutečnosti nabízíte, je skok po hlavě do hromady fekálií a při tom vůbec netušíte, co by po případném CZEXITU bylo dál. :-/

+12/−4
1.8.2017 17:11

P50a12v51e83l 95Š67t23í55p16e49k 5299923944915

Takže podle vás je současný eurosocialismus jediné možné řešení, jo? Žádný socialista nepochopí, že není potřeba pořád vymýšlet nějaké "něco" a občas je lepší nechat trh, ať si poradí sám

+2/−2
1.8.2017 22:02

J93a44r17o69s35l15a52v 25V10e43i82g40e94n92t 5808856578176

To netvrdím. Tvrdím jen, že pan Zálom a jeho strana nepředstavují řešení, ale problém. Obrazně řečeno, navrhují, pojďme si prostřelit koleno a ono to nějak dopadne. Ano dopadne, prostřelená noha se nakonec uzdraví, akorát třeba nebudeme chodit nebo jen o holi.

Spousta lidí horuje pro vystoupení z EU, kolik z nich je, podle vás, schopno domyslet všechny důsledky? Ještě nikde jsem nečetl jasnou vizi - CO BUDE DÁL - za rok, za dva, za pět, za deset let. Vzhledem k tomu, že ji ještě nikdo nepředložil, to zřejmě neví ani ti největší křiklouni.

Na závěr poslední poznámka - ano, trh to nakonec nějak vyřeší, otázkou ale zůstává, co nás to bude stát. Pokud jste odhodlán v tomto ohledu vsadit na náhodu, jste jen nezodpovědný hazardér.

+6/−1
2.8.2017 5:45

P11a53v55e11l 16Š19t77í34p51e14k 5559113484855

A proč by jako mělo být něco dál? A co by nám ztráta centrálního bruselského plánování měla způsobit?

+2/0
2.8.2017 9:43

J37a54r84o17s57l75a55v 82V30e35i11g18e11n64t 5718296738306

Vždy je něco dál. Jen idiota nezajímá, co ho v budoucnu čeká.

0/0
5.8.2017 23:14

P91a21v90e51l 46Š92t38í97p91e11k 5629483694975

Tak co nám ztráta bruselského centrálního řízení způsobí?

0/0
6.8.2017 11:30

J93i96ř13í 50Ř18e72z37n81í60k 4272322303985

Co já vím, tak velké dotace šly na rekonstrukci českých lázní. Nebo i na Domovy na seniory. Máte s nimi nějaký problém?

+5/−1
1.8.2017 17:01

P96a18v23e62l 31Š39t34í19p36e93k 5859173904775

Nebo i na neziskovou propagandu

+4/−4
1.8.2017 22:05

M59i82r54o30s81l64a12v 24B13u60č30e21k 6113913191594

Naše místo je v EU a NATO. Co děláme s dotacemi, je naše hloupost a kořistnictví Pak si nejlépe integrovanou zemí je Polsko ! Jasný profil zahraniční politiky, snaha oprostit se od rudé minulostí a úchvatný vývoj infrastruktury. My nejsme schopni udělat prostý obchvat kolem města , politika se dělá z průjězdu 10 vozidel spojenců ! Kdyby bylo po mém - (Nadsázka), Ihned u nás umístit základnu NATO + vlastník RD by měl mít v zahradě jednu raketu - nejlépe pak dvě ... :-)

+12/−4
1.8.2017 16:22
Foto

Z73d28e26n93ě41k 88M78a47t40u18š44k88a 7668126275426

že se za peníze EU postaví nesmysl, za to EU nemůže, to je naše pitomost.

+11/−3
1.8.2017 16:04

P26a93v76e97l 16Š96t49í64p95e82k 5149613414205

Není, stavba nesmyslů je hlavním smyslem dotací kdekoli

0/0
4.8.2017 12:23

A38l42o98i76s 30Ž66í90d96e46k 2693147163881

Luboši,osvětlí mi,prosím tě,pojmy jako..cestou svobodného trhu,malých a snesitelných daní....atd.Děkuji

+3/−1
1.8.2017 15:26



Zeman vyhrál... Vyhrál?

Zeman_projev

Blogeři komentují prezidentské volby. Čtěte ZDE.





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.