Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Tady se socializace používá jako sprosté slovo,ale tak to není.Jde o to aby dítě vědělo,že není na světě žádným středobodem,že okolo něj žijí jiní lidé s jinými názory a zájmy a je potřeba je respektovat,případně jim pomoci v nesnázích.To se asi zavřeno doma nenaučí.

12 1
možnosti
Foto

Souhlasím s Lubošem... jak bude dítě vzděláváno by mělo být na rozhodnutí rodičů. Stát nezná všechny děti. Někteří tady píši o socializaci, zamilovávání a podobně. Ale vždyť dítě má taky většinou kamarády, kroužky a jiné aktivity, kde pozná další děti. Pro většinu dětí může být státní vzdělání v pohodě, ale jsou tady i děti jiné... například děti introvertní, pro které je kolektiv třídy utrpením. Další zas mohou být nadané... pro ty je lepší domácí výuka. Nebo nějak handicepované... taky je lepší individuální přístup. Nejsou prostě všechny děti stejné.

8 1
možnosti
JH

J60a73n 32H12a36n10á42k

5. 5. 2014 19:07

Pro zdravotně postižené už dávno fungují koncepty speciálního vzdělávání, např. online přenosem do třídy či speciální pedagogové.

Víte, co udělá introvert, když vyleze po 12 letech (vyučen) z domácího vzdělávání a má přijít mezi pracovní kolektiv? Zhroutí se a uteče. Udržování v tzv. komfortní zóně je naopak zcela nesmyslný. To je právě socializace, naučit se být ve společnosti, rozhodovat, komunikovat, jednat a to s sebou samozřejmě nese určité nepříjemné lekce.

Omlouvám se, ale tohle bylo od Vás velmi přízemní.

3 3
možnosti
VN

S Vaším blogem absolutně nesouhlasím... 

Škola je pouze jednou částí výchovy dětí...druhou částí je rodina a třetí částí prostředí , ve kterém se dítě pohybuje...

Vyrůstá-li dítě v rodině člověka , který hodně čte.... je velká pravděpodobnost , že dítě bude též hodně číst . Troufnu si říci , že pokud takové dítě bude masírováno nějak ve škole od rána do večera ...stejně to školskému systému nic platné nebude...

Je to něco podobného , jako když za komančů škola nějak děti masírovala ....ale děti z inteligentních rodiny stejně věděly své....

5 2
možnosti
MK

Zajímalo by mě, v jakém školském systému jste byl vzděláván Vy, protože si vlastně sám odporujete, a to tím, že jste si svůj názor zachoval!

2 0
možnosti
Foto

Já rozhodně ne ve státním, neb bych dodnes papouškoval ty nesmysly, které do mě chtěli nahustit. Již před 38 lety jsem rezignoval na státní školství a naučil se učit sám. Věci užitečné a začasté podstatně složitější, než oficiální školství požadovalo.

0 2
možnosti
RK

Jeden socan nadhodí absolutně nezajímavé téma a Svobodní se toho okamžitě chytnou a staví na tom problémy lidstva. Tak když někoho baví pokaždé končit před branou, tak proč ne :-)

0 0
možnosti
Foto

Ale to je sakra závažná věc. Jde tak nějak o budoucnost.

2 0
možnosti

Výtečné, výtečné a ještě jednou...výtečné! R^

2 1
možnosti
PA

Z větší části nesouhlas. Nevím kolik máte dětí vy. Ale mému osmiletému právě yačalo nejkrásnější období - zamilovává se do spolužaček. Jak by tohle prožil doma? Máme samé chlapce. Vybudovat si tedy plnohodnotný vztah s dívkami mu nemáme při domácí výchově šanci nabídnout. Řekl bych, že tohle by ho hodně ochudilo a těch příkladů bych hravě vyjmenoval víc. Podle mě autor podle sebe soudí tebe. Pro mne škola není pilulka, kterou dítěti ráno strčím a ono je odpoledne o něco straší a moudřejší. Je zajímavé sledovat s jakými poznatky ho ze školy vezu. Povídáme si. A když slyším, že něco nebylo pochopeno správně nebo vyloženo nesprávně, tak opravuji. A stejně tak si o tom povídám občas s třídní učitelkou. Vše je o komunikaci. To co dá dítěti škola je základ, na kterém se má stavět. Kdo nestaví, nebo stavbu nekontroluje, zapláče. Ale je to jen a jen jeho vina. A možnost interakce s rozličnými spolužáky nic jiného nemůže nahradit.

10 2
možnosti
Foto

Pokud jej - a zdá se mi to pravděpodobné - uzamykáte doma, jaksi mu bráníte vytvářet si vztahy spontánně, přirozeně. 

Škola je základní nástroj státu jak oblbovat děti. Za komančů to bylo snazší: neposlouchej ty kecy a věř rodičům. A neříkej to hlavně nikde jinde.

Dnes je to horší: rodiče s dětmi nemluví, protože koukají na stupidní televizní seriály a pomýleně věří škole.

Škodí tím, že nevychovávají a svěřují tu odpovědnost státní škole. Je to nesmírná pitomost.

1 5
možnosti
Foto

Bravo, pane kolego. Bene. R^

Školství v rukou státu je horší, než jezuitská kolej.

3 6
možnosti
MK

Každá výchova je indoktrinace.

Buď budou děti indoktrinovány ideologií společnosti, nebo ideologií svých rodičů.

Nebo jsou snad děti majetkem rodičů, kteří si s nimi mohou dělat, co chtějí?

4 2
možnosti
JO

To máte stoprocentní pravdu, nicméně při indoktrinaci ideologií rodičů,budou děti s jejich růstem a vývojem nuceni projít konfrontací své ideologie s ideologií společnosti a obhajovat si svůj postoj či si něco z té společnosti převzít, zjistí-li že tato ideologie je lepší.

U indoktrinace ideologií společnosti ke konfrontaci nedojde a budou tak slepě žít jako ostatní a budou ovcemi a loutkami lidí u moci. Tyto občany nenapadne ani příliš přemýšlet jinak.

2 1
možnosti
JO

Karma, toto téma se také jednou velice hezky řešilo na d-fensu, kde vyšel článek o výuce doma a následným korigováním článku v následné diskuzi.

0 0
možnosti
  • Počet článků 279
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2498x
Jsem zastánce svobody jednotlivce a laissez-faire kapitalismu a hlásím se k odkazu myslitelů jako byl Ludwig von Mises, Murray Rothbard nebo Frederic Bastiat. Především jsem však stoupencem filozofie Objektivismu americké filozofky a spisovatelky Ayn Randové, podle mě nejvýznamnější obhájkyně svobody jednotlivce a kapitalismu. Od začátku 2014 člen Strany svobodných občanů, od 2019 místopředseda strany, dříve předseda středočeského krajského sdružení, lídr koalice Svobodných a Soukromníků pro volby do středočeského krajského zastupitelstva pro rok 2016 a středočeský lídr do parlamentních voleb 2017. V současné době zastupitel v Berouně za sdružení Lepší Beroun, které kandidovalo s podporou Svobodných a prosazuje jejich zásady komunální politiky. Dále mě lze charakterizovat jako příležitostného cyklistu, malíře, berounského patriota, příznivce jazzu a art-rocku a špatného hráče billiardu.