Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LJ

Z celého článku dle mého názoru spíš čiší takové to "Nedej Bože, aby mé dítě poznalo také jiný názor a dostalo se i do jiného vlivu, než mého, který je jediný dokonalý a správný!"

5 1
možnosti
Foto

A co Vy? Předpokládám tedy, že posíláte svoje dítě do mešity, na léto ho dáte k neonacistům do nějakého výcvikového tábora (prý jich pár mají ;-), a o jarních prázdninách do vzdělávacího kurzu mladých komsomolců. Ne?

2 3
možnosti
OK

Autorovi článku doporučuji, aby si především ujasnil pojmy "socializace", "sociální" a "socialistický". Pokud to neudělá, nebo pokud se mu to nepodaří ( což považuji za pravděpodobnější variantu ), považuji diskuzi za ztrátu času. K tomuto závěru jsem dospěl po přečtení několika jeho odpovědí na příspěvky v diskuzi.

5 0
možnosti
Foto

A vůbec...tak nějak by nebylo od věci mrknout, jak se píše neblábolivě...(neb tohle se číst fakt nedá)

0 0
možnosti
MB

Čim to asi bude, že všetci tí, ktorí tak horlivo bojujú proti školskému systému, majú jednu spoločnú vlastnosť - nenávidia vyššie autority a autority vôbec? A je jedno, či je to škola, práca, EU alebo vláda. Majú potrebu sa vymedzovať, jednať individualisticky a nerešpektovať pravidlá vytvorené väčšinou. Sorry, dámy a páni, projekcia vášho jednania je skutočne ako vyšitá. Kto vám tak znechutil akékoľvek autority tak, že máte teraz snahu túto nenávisť projektovať do akejkoľvek autority?

3 3
možnosti
Foto

a čím to je, že Vy a Vám podobní se tak ochotně skloní před jakoukoliv autoritou? čím to je, že Vy a Vám podobní nadšeně hajlují, požádá-li je o to autorita, píší dopisy požadující popravu Milady Horákové, požádá-li je o to autorita, a když Vám to přikáže autorita, volíte Karla?

3 3
možnosti
VS

No jo, Luboši Zálome, tak jako článek to není vyloženě špatný, vlastně je docela dobrý, ale chtělo by to zejména v jeho první půli aplikovat trochu méně hysterie ;-). Ta představa, že školský systém u nás v realitě dnešního světa vyprodukuje jen jeden velký šik etatistů, je tedy velmi úsměvná ;-D. Myslím, že zrovna tohle bude problém státního vzdělávání úplně nepatrný, pokud to vůbec problém bude. Problém je jinde:

a) Státní vzdělávání je prostě méně kvalitní, než by bylo soukromé (z důvodu existence státního monopolu na vzdělání atd.).

b) Vzhledem k tomu, že na vzdělávání navazuje pracovní uplatnění, vytváří státní vzdělávání (vzhledem k tomu, že jde o stát, který se z podstaty cenového systému dopouští omylů) nedostatky a přebytky kvalifikovaných v konkrétních oborech.

3 0
možnosti
Foto

jistě, body a) i b) jsou pravda.

0 0
možnosti
OK

"Totalitáři všech barev tak zakládali sportovně výchovné jednoty a oddíly, v nichž se, ať už povinně nebo  naoko dobrovolně sdružovala mládež pod praporem výchovy v "nového, lepšího člověka".   Vy jste v nějakém sportovním oddíle byl ? Víte o čem mluvíte ?   Těžko, jinak byste, s prominutím, takovou kravinu nemohl napsat. Mohu Vás ujistit, že mám zkušenosti s mnoha tělovýchovnými oddíly a  vždy se jednalo PŘEDEVŠÍM o sportovní činnost.  Že si pletete pojmy "sociální, socializace" s pojmem "socialistický" už nechávám úplně mimo komentář. A Vy si opravdu myslíte, že soukromá škola "neindoktrinuje"  dítěti myšlenky majitele školy ?  Opravdu si to myslíte ?  A jak bylo uvedeno minimálně v jednom příspěvku níže, socializace dítěte ve školním  kolektivu především znamená, že si dítě osvojí fakt, že není středobodem světa. Pokud Váš článek obsahuje nějaké racionální pasáže, je jich opravdu minimu. Jinak, pardon, ale slátanina.

1 0
možnosti
OK

P.S.: Znovu přikládám :

Wikipedie :    "Socializace (lat. socialis = společný) je sociologický, sociálně psychologický a pedagogický pojem, který označuje proces, během kterého se jedinec začleňuje do společnosti. Jedná se o proces osvojování si způsobů chování a seznamování se s kulturním prostředím, osvojení si společenských norem, plného přizpůsobení se společenskému životu. Probíhá-li socializace úspěšně, individuum má v sobě zakotveny sociální normy, hodnoty, vystupování, ale také i sociální role svého společenského a kulturního okolí. Lidský jedinec přichází na svět jako potencionální člověk a je to právě proces socializace, která utváří jedince v člověka[1]"

0 0
možnosti
Foto

Jak je to jinde? Jediné Německo nepovoluje domácí školu. Hitler ji zakázal v roce 1939. Německo je v tom ale samo. Všude jinde v západních zemích je domácí výuka běžná na obou stupních, někde i na střední škole. Marcel Chládek mluví o socializační roli školy. Vychází z mylné představy, že dítě sedí doma s mámou nebo tátou, nemá vůbec žádné kontakty, sociálně krní. Realita je jiná. Rodiče (hlavně v Praze a Středočeském kraji) vytvářejí skupinky, pořádají společné akce, třeba návštěvy muzeí, naučné vycházky atd. Někde se střídají i při výuce předmětů, ve kterých si nevěří (dejme tomu matematika). Děti navíc navštěvují různé kroužky a sporty, takže se mezi další kluky a holky samozřejmě dostanou.

Doma vzdělávané děti mají víc času. Výuce věnují méně hodin, nejsou ničím rozptýlené, odpadá všelijaká školní buzerace. Matka nebo otec vědí, co jejich dceru či syna zajímá; když třeba chodí na ryby, věnují vodnímu světu a jeho obyvatelům víc prostoru. Podporují a rozvíjejí to, k čemu dítě tíhne.

Nikdo asi nepopře, že školní třída s sebou nese mnoho negací; nejen šikanu, která je značně rozšířená a má mnoho forem, ale i další zlozvyky. Dost dětí neumí snadno zapadnout do kolektivu, nemají mimikry, neumějí se přizpůsobit, ve škole se ocitají v koutě, rostou z nich vystrašenci.

Navíc je škola od první třídy až po univerzitní vzdělávání postavena na soutěži. Ve všem se neustále „závodí“, na všechno jsou „olympiády“, pořád někdo musí být „nej“, první, ten nejúspěšnější, ostatní pak neúspěšní. Domácí škola může tento absurdní „sportovní“ prvek potlačit a naopak v dítěti díky individuálnímu přístupu objevit, co opravdu je, na co má buňky.

http://nazory.aktualne.cz/komentare/marcel-chladek-oranzovy-omyl-na-ministerstvu-skolstvi/r~ca981026d43e11e391780025900fea04/

2 0
možnosti
RK

No a vy máte mimikry? :-)

0 0
možnosti
JK

J30a65n 74K88o52l25i13á71š

5. 5. 2014 21:11

Nezlobte se, ale socializace opravdu nemá vůbec nic společného se socialismem... Je to sociologií (což není vědecký sociáldemokratismus) podrobně definovaný proces začleňování jedince do společnosti. A tento proces - úplně spontánně - probíhá i ve škole, třeba ve vrstevnických skupinách, kde se omladina učí nápodobou, observancí apod. Se stopkou pro domácí školy pro vyšší stupeň nesouhlasím, současně ale vnímám riziko zneužití takové možnosti různými sektářskými tydýty, esoteriky, fundamentalisty nebo třeba vyhraněnými národnostními menšinami neochotnými se integrovat...

3 1
možnosti
JK

Spojitost se socialisty tu je. Zpravidla to byli socialisté, kdo tvrdil, že dítě patří státu a stát o něm má rozhodovat. Národní socialisté v Německu, komunisté v Rusku nebo u nás, všechno stejná sebranka.

Ostatně, i Socialismus pochází z latinského socialis družný, společenský, což je princip samotné socializace dítěte.

4 1
možnosti
JK

Navíc v dnešní době, kdy je saturace vzdělaných lidí ve společnosti nejvyšší v historii, kdy existuje e-learning a spousta možností kreativní výuky, je státní vzdělávací systém dost rigidní platformou. Devět let pro získání základních vědomostí? Vážně? To se tam ještě učí tři roky krasopis?

Aby nedošlo k mýlce, mám doma čtyři děti, z toho dvě starší jsou na druhém stupni ZŠ a jedno dokonce na osmiletém gymnáziu. Úroveň dnešního vzdělávání je ještě tragičtější než za mých dětských let. Tupé memorování, znalosti jsou získávány instantně jen do salší písemky, pak jsou navždy zapomenuty, způsob výuky děti znechucuje a odrazuje je i od zajímavých předmětů jako je fyzika, zeměpis nebo dějepis. Spousta olympiád, spousta jedniček s hvězdičkou, ale skutečné znalosti minimální. To, z čeho dostalo dítě včera jedničku, nedokáže dnes ani popsat natož vysvětlit.

Tři různé školy a stejně tristní výsledky. Motivace minimální. Kluka začala bavit matematika až ve chvíli, kdy jsem se s ním začal učit na Khan Academy a pak jsme mu zaplatili online výuku ve virtuální učebně.

Do toho environmentální indoktrinace formou jásavých písniček o recyklování, oslavy Evropské unie...

S tím jděte do háje.

3 0
možnosti
TN

Tak nevím ...

... smí se tady vůbec napsat, že dvě z mých tří dětí baví škola včetně matematiky? Smí se tady napsat, že navzdory tomu, že navštěvují normální školu (aktuálně je jedno na gymplu, jedno na vyšším stupni a jedno na nižším stupni), tak neprocházely žádnými jásavými písničkami o recyklování a oslavami Evropské unie?

1 1
možnosti
JK

Představa, že "jedině ve škole se dítě tak ňák správně socializuje, že jo soudruzi, páč jinak bude imrvére zavřený doma", je směšná i na dnešní socialisty.

7 2
možnosti
Foto

No právě. Jinak povinná školní docházka existuje jenom něco málo přes 200 let... Jak to ty děti předtím zvládly bez školy? Nebo to byly všechno asociálové? :-) (Tím neříkám, že by se měla školní docházka rušit, ale škola nemá být o socializaci... má být hlavně o vzdělávání a rozvíjení talentu.)

1 0
možnosti
Foto

Ještě jedna věc... není to úplně o domácím vzdělávání, ale je to o školství. Přednáška jednoho profesora ze série TED o tom, jak školy zabíjejí kreativitu. Velice hezké, vtipné a podnětné, doporučuji :-) http://www.youtube.com/watch?v=73NZpP5jJnE

4 0
možnosti
MK

Stejná otázka jako pro autora (mimochodem od něj nezodpovězená): v jaké systému jste se vzdělávala Vy? Pokud v tom majoritním (státním a hromadném), jaké újmy Vám to způsobilo např. na Vašich schopnostech kreativity?

0 0
možnosti
  • Počet článků 279
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2498x
Jsem zastánce svobody jednotlivce a laissez-faire kapitalismu a hlásím se k odkazu myslitelů jako byl Ludwig von Mises, Murray Rothbard nebo Frederic Bastiat. Především jsem však stoupencem filozofie Objektivismu americké filozofky a spisovatelky Ayn Randové, podle mě nejvýznamnější obhájkyně svobody jednotlivce a kapitalismu. Od začátku 2014 člen Strany svobodných občanů, od 2019 místopředseda strany, dříve předseda středočeského krajského sdružení, lídr koalice Svobodných a Soukromníků pro volby do středočeského krajského zastupitelstva pro rok 2016 a středočeský lídr do parlamentních voleb 2017. V současné době zastupitel v Berouně za sdružení Lepší Beroun, které kandidovalo s podporou Svobodných a prosazuje jejich zásady komunální politiky. Dále mě lze charakterizovat jako příležitostného cyklistu, malíře, berounského patriota, příznivce jazzu a art-rocku a špatného hráče billiardu.