Děkujeme za pochopení.
M40a69r52e36k 36V45o21d17i76č30k42a
Hezky opisujete z Ayn Rand, ale když jste takový její fanda, tak byste mohl vědět, že pro nevinné oběti měla i ona soucit:
"I regard compassion as proper only toward those who are innocent victims, but not toward those who are morally guilty. If one feels compassion for the victims of a concentration camp, one cannot feel it for the torturers. If one does feel compassion for the torturers, it is an act of moral treason toward the victims."
Playboy Interview: Ayn Rand
Playboy, March, 1964
Zakládat morálku čistě na racionalismu vždycky vede k necitelnosti - proč bychom jinak měli schopnost soucitu...
L95u81b40o84š 71Z10á98l21o20m
To já samozřejmě vím.
Jenomže Ayn Rand nepokládala soucit za něco, co by bylo automatickým nárokem.
J53i67n20d37ř52i81c61h 13H20r25a15d46e90c41k77ý
Nestihl jsem se vyjádřit do uzávěrky blogu. Připojuji svůj podpis k Lubošovi.
Jindřich Hradecký, předseda pro Liberecký kraj, člen širšího vedení strany
M81a37r25t72i92n 55R56o17z76u50m78e34k
Připojuji svůj podpis.
Martin Rozumek, Zlínský kraj, člen strany Svobodných
J77a40n 37U29l59r65i39c88h
Text Luboše Zákona zjevně vychází z ideologie takzvaného objektivismu formulované filosofkou Ayn Rand. Jde v podstatě o opak křesťanství, tedy o satanismus. Ayn Rand totiž hlásala vypjaté, absolutní, bezvýjimečné sobectví. Tvrdila že jediným hlediskem jednání každého člověka by měl být výhradně jeho osobní zájem. Člověk by prý měl uspokojovat své potřeby zcela bez ohledu na druhé a nenechat se zmást pokryteckými hlasateli altruismu.
Vedle opětovného přihlášení se k objektivismu, respektive satanismu (vážně by mě zajímalo, zda je mefistovský vzhled autora textu záměrný či zda jde o podvědomé jednání) Zálom dezinterpretuje ideová východisko druhé strany.
Tímto východiskem totiž není altruismus, nýbrž křesťanství. Jeho ústřední postava, Ježíš Nazaretský, totiž nehlásá primárně altruismus, nýbrž lásku. Jeho učení lze shrnout do teze: "Miluj bližní (druhé lidi) a nech svoji lásku jednat. Pak budeš šťasten". Láska se přitom často projevuje objevováním se pro druhé a Ježíš o oběti často hovoří. Neznamená to ovšem nutně, že se člověk má nutně objevovat cele a pro každého. Zdánlivě sobecké jednání (např. vydělávání peněz či obecně shromažďování materiálnįch statků) totiž ve skutečnosti může být motivováno láskou. Vždyť kdo nic nemá nebo dokonce zemře, nemůže nikomu nic dát.
K věci samé: Téma takzvaných syrských sirotků bylo politiky na obou stranách sporu nechutně zneužito k demagogické propagandě. Problém je přiton v podstatě fiktivní. Ať Česká republika nějakým sirotkům pomůže nebo ne, nemá to žádný strategický význam. Moudrá vláda by se proto takovým "problémem" vůbec nezabývala. Z hlediska mravnosti lze pouze poznamenat, že soucit na náklady daňových poplatníků není soucitem.
P72a58v24e83l 54S82t17a95r61ý
S tímto stanoviskem nemohu souhlasit, pokud se našli lidé, kteří chtějí dobrovolně syrské sirotky přijmout, kdo jste, abyste jejich rozhodnutí hodnotil? Ať už jsou jejich pohnutky jakékoliv, podle vás třeba pomýlené, budou to zejména oni, kdo ponese rizika. Pozvou si je k sobě domů, do své rodiny, budou to v první řadě oni, kdo bude muset vybudovat vzájemnou důvěru, snažit se překonat kulturní rozdíly, bude se o ně starat, snášet tlak a možná i pohrdání okolí.
Pokud se našli lidé, kteří se dobrovolně rozhodli pomoci dětem, které musí živořit v mizerných podmínkách uprchlických táborů, není právem mým, vaším, ani kohokoliv jiného, aby jim v tom bránil. Jsem volič Svobodných. Podporuji stanovisko Tomáše Pajonka a republikového předsednictva.
H95e14l49e61n13a 44S84a36s28o63v96á
"budou to zejména oni, kdo ponese rizika." To se velice mýlíte, rizika poneseme všichni.
"Pozvou si je k sobě domů, do své rodiny," Ale vycházet ven budou, ne?
F60r42a86n73t56i82š72e81k 94P55e79t60r51í15k
František Petrík, člen ReV Svobodní, podepisuji taky!
J32a22n 40Z27á19t48u59r54e62c53k73ý
No nevím, to co máte vybudováno jako promyšlený teoretický kontrukt má dost chatrný pilíř v tom, že nakonec přece jen nějakou pomoc připouštíte, která není, bez bližšího zdůvodnění, "sebeobětující". Dokonce zavádíte třídení pomoc těm, kteří si to zaslouží a kteří ne, aniž by zase toto kritérium bylo zdůvodněno (co to je zasloužená nesnáz?). Upřímně z Vašeho textu nevím, jestli ted nějaká pomoc je, nebo není slučitelná se sobodou.
P83e25t36r 92Z44á33v47l74a91d21s26k36ý
Ještě něco málo před sto lety byla společnost schopna od sebe rozlišit zasloužilé a nezasloužilé chudé. Dnes to právě vinou státního systému vynuceného sebeobětování již není možné.
J20a97n 10Š44i24k
Spousta a spousta zbytečných zaobalení a cizích slov a přitom stačilo napsat jen: Naše straně v České republice žádné syrské sirotky nechce. Doufám, že jestli jednou budete mít projev na náměstí nebo v televizi, zjednodušíte ho a přejdete hned k věci.
O65l67g25a 53P96a56v80l31í53k18o18v25á
Docela chápu, že se vám nelíbí, že autor podrobně a logicky zdůvodnil svoje stanovisko, a to vám nevoní. Vám by vyhovovalo, aby se vyjádřil nelidsky a zpupně a pak byste se cílit oprávněn ho kritizovat
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky