Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a30n98a 62P22r42o16c38h96á90z63k51o53v85á 5532240770714

Jestliže stát jedná nemorálně, potom čím nemorálnější je, tím méně důvodů pro jeho obranu lze nalézt.

Zdroj: http://zalom.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=582503

************************************************

V tom s Vámi tedy nesouhlasím. Dnešní mladí muži jsou většinou takoví počítačoví sedátoři, kteří by v době ohrožení buď utekli nebo by skončili jako oběti útoku, protože neumí vzít zbraň do ruky. Taky fyzička šla u mládeže z kopce. Vojna dělala z kluků chlapy. Dneska je to samý mamánek. A důvod bránit svůj stát by měl být samozřejmostí. Jak můžete říct, že kvůli nemorálnímu chování politiků není důvod svůj stát bránit? Každý tu má své rodiče, děti, ženy atd.. to není důvod je bránit? Politici vezmou v případě ohrožení do zaječích, ale co ostatní lidi? Ty by jste nechal bez jakékoliv ochrany? A kde se mají mladí muži tu obranu naučit? Na počítači, nebo z návodu použití, když budou muset vzít zbraň do ruky? To už je pozdě.

+5/−4
25.1.2017 9:30

M41i15r97o58s21l59a32v 43C85e63s83t39r 7132220970863

R^Ano vše povinné je špatné. Levicoví intelektuálové vždy dovedou zemi k povinnostem ve všech oblastech lidského života. Výchovou lenochů dříve či později dospějí k veřejným zákonným povinnostem nikoliv k národu, ale k falešně populistické vlastní neschopnosti pro boj za udržení levicových chátrajících revolučních výdobytků.

+3/0
24.1.2017 19:21

G87e45o29r73g 47K51o63m70b87e11r80e56c 9184101396611

usmevne jak tu je spousta tech co by misto jit do boje se nechali radsi zariznout jak ovce. :-)

+7/−1
24.1.2017 18:25

M13i53l42o87š 37D29v72o29ř65á41č13e87k 2825788860694

Boje? Jakeho boje, pro co, za koho? To jsou otazky ktere clanek predklada k zamysleni. Otazky, ktere tu nikdo z pohledu soucasnosti nepriblizil.

Ale je jich tu dost co se jeste ani neklepli kladivkem do prstu a uz se hrnou do valecne vravy.

+1/−2
24.1.2017 18:31

J95a56r96o77s41l10a80v88a 51K37a69n20i77o74k34o85v34á 7312369592787

Nejde o "válečnou vřavu", ale o islamizaci Evropy. Díky nesmyslnému vývoji "lidských práv" a tudíž alibismu a pokrytectví politiků se ohrožení stává možnou alternativou..

Patologický altruismus a předstíraná empatie dobráků je neviditelným morálním pláštíkem, který má zakrýt mega-lukrativní trh s migrací. Nebo čirou zbabělost..

0/0
6.2.2017 15:03

R19a59d68e71k 10J18a16r48o75š 4877188240216

Omyl, oni by se nenechali zaříznout. Včas by stačili ohnout záda...

+2/0
24.1.2017 18:35

M59i61l12o61š 29D13v71o52ř46á10č58e62k 2505898160274

A mozna jsou tu stejni hrdinni dedkove jako v Palestine, kteri pred sebe stavi sve deti zpracovane propandou a nabozenstvim, sami drepi doma, aby pak pred kamerami zahr. zpravodaju mohli predvadet divadlo nad jejich pozustatky.

+3/0
24.1.2017 18:38

R63a60d52e37k 89J86a95r38o15š 4417918740506

Tento článek mě jen utvrzuje v přesvědčení, že Svobodní, coby v podstatě pravicoví anarchisté jsou skoro stejně nebezpeční jako ti levicoví (Zelení, Piráti, část socdemáků, aj.)

+7/−7
24.1.2017 18:15
Foto

K75a48r60e95l 66C25a72c82h 8719124325864

Neskutečná snůška hloupých argumentů, kterou nemá cenu ani rozebírat. Největší neomalenost je ale dávat si podmínky, za kterých bych byl ochoten se zúčastnit obrany své vlasti. Moje vlast je přece moje vlast bez ohledu na to, kdo v ní právě vládne a zdali se mi jeho způsob vládnutí líbí, či nelíbí. Uhájíme-li si ji, tak můžeme pracovat i na tom, aby nám vyhovovali i ti, kteří ji řídí. Dnes máme demokracii. Je to sice velmi blbý a nepružný způsob řízení státu, ale máme jistotu, že v příštích volbách se opět projeví v jaké náladě jsou voliči. Pokud jde o vztah občan a připravenost k obraně vlasti, jednoznačně bych byl pro švýcarský model. Ten totiž ukládá povinnosti i těm, co se z nějakých důvodů ze základního a průběžného vojenského výcviku vyčlenili.

+18/−5
24.1.2017 17:48

M35i71l59o19š 19D59v27o98ř30á21č37e65k 2865308710644

Vlast, stat a narod jsou pro EU prezitkem. Takze co ted s tim pro obhajce podoby a smerovani EU? K cemu specificky ceskou armadu.

+4/0
24.1.2017 17:52
Foto

V73l55a87d20i96m12í70r 60Š96ť66a82s74t42n44ý 1901576295493

Dovedete si přestavit armádu pod velením takových kreatur jako je Juncker nebo Schulz? Takové armády bych se bál více než kterékoli jiné na světě. Názor EU mě nezajímá, moje vlast je tam kde žiji a kde mám své přátele a blízké a k její obraně bych měl být připraven a ochoten celý život.

+2/0
25.1.2017 6:55
Foto

L24u22b88o33š 10Z97á21l52o75m 9517657859308

Tak já Vám dám příklad k zamyšlení, že to s tou obranou vlasti a obranou státu není tak jednoduché, jak si myslíte. Vojáci československé lidové armády, dejme tomu v roce 1954, kteří by v případném konfliktu mezi USA a sovětským blokem přeběhli na stranu Američanů a bojovali by na jejich straně proti komunistům (jak to chtěli udělat např. Mašíni) bojují proti svému státu, ale ve prospěch své vlasti - nemyslíte?

Netvrdím, že dnes by našim vojákům bezprostředně takové dilema hrozilo a že by nám bezprostředně hrozila taková situace, že by náš stát byl tak strašně nemorální, aby bylo přeběhnutí ospravedlnitelné - ale přemýšlejte o tom.

Myslím, že rozmyslet si, proč za svou vlast bojovat, a hlavně si rozmyslet vztah mezi státem a vlastí, je velmi důležité.

+4/−3
24.1.2017 18:00

M17a50r12i57á46n 32B34é35r74e43š 1172602406254

Srovnávat obranu vlasti v totalitním režimu a v demokracii - to chce fakt rozum Rv

+1/−2
24.1.2017 18:57

M66i51r91o57s19l94a38v 28C41e59s55t46r 7382840340403

R^

+1/0
24.1.2017 19:05
Foto

K41a92r88e32l 89C97a56c75h 8139764835864

Neřekl jste jednu zásadní věc. O jaký konflikt by se jednalo. Kdo by byl agresorem, jaký by měl cíl a kdo by bránil svou územní celistvost. O to jde především. Je strašně zavádějící říci jen, že se jedná o konflikt rudých s modrými. Tak ale nebyl můj původní příspěvek myšlen. Autor blogu totiž vyjádřil svou neochotu se aktivně podílet na přípravě k obraně vlasti s tím, že nepovažuje současné vedení tohoto státu za hodno, aby on nasazoval v případě ohrožení svůj život. V demokracii se můžou vlády střídat jako ponožky. Pokaždé tam může zasednout jiná parta, podle toho, kdo půjde k volbám a komu dáme více hlasů. Vlast a její územní celistvost a národ na ní žijící je na rozdíl od vlád trvalá hodnota. Jestli někomu nestojí za to, aby ji v případě potřeby bránil, tak by měl uvažovat o emigraci tam, kde by mu to za to stálo.

+5/−3
24.1.2017 20:42
Foto

K93a30r86e54l 64C20a27c58h 8179624535134

Ještě k té navozené situaci. Končil jsem VZS v r. 1968. Sloužil jsem jako desátník na štábu 20. motostřelecké divize v K. Varech - tedy divize na samém západě republiky. Můžu odhadovat z toho, jak jsem znal důstojnický sbor na velitelství divize, že kdyby ti slavní amíci, kteří v té době měli několik divizí v NSR se po 21.8. hnuli přes hranici nám pomoci, tak 20. motostřelecká by do toho šla s nimi proti Rusům. Na celém velitelství tam byli jen dva vítači a několik převlíkačů kabátů. Ostatní by je snadno eliminovali. Jenže západu jsme byli ukradení a kvůli nám světový konflikt riskovat nechtěli a tak to dopadlo, jak to dopadlo. Ale vynechme to co bylo. Dnes by nás měla zajímat situace, jaká je dnes. EU páchá pomalou sebevraždu tím, že se nebrání invazi muslimů. Jde o to, zda ji spácháme v rámci EU také, nebo zda se v případě, že se EU nevzpamatuje, ubráníme alespoň my sami, popřípadě s Maďary a možná i Rakušáky, kteří vyvíjejí jakousi rozumnější aktivitu. A na to bychom se měli připravit. Ne na válku s Rusy - ta totiž již nehrozí, pokud nějaký šílenec z US divizí, kteří nyní haraší zbraněmi u ruských hranic, omylem nezmačkne nějaké červené tlačítko. Doufám, že to Trump včas zarazí.

+4/−4
24.1.2017 22:15

M19i45l63o86š 24D32v96o21ř70á33č53e59k 2275788490844

Konkretni priklad a obecne zamysleni. Vlastne dobre zamysleni na vztahem stat a obcan, nad tim co stat v tomto pripade predstavuje, jakou podobu ma, kym je politicky reprezentovan a jak odrazi predstavy obcanu na jejich zivot. Karma.

+6/−3
24.1.2017 17:47
Foto

L32u77b97o82š 52Z17á49l41o32m 9427227599318

Děkuji.

0/0
24.1.2017 18:00
Foto

M68i46c41h98a12l 11G25r11e75š60l44i35k 9411446712296

Sloboda je spojená so zodpovednosťou, aj povinnosťami. Obnova ZVS v takej podobe, aká existovala v minulosti je podľa mňa zbytočná. Na druhej strane povinné absolvovanie vojenského výcviku až tak "od veci" nie je. Štát tvoria občania a vedú ho poliici, ktorých si tí istí občania volia. Takže by som to určite neoddeľoval tak, ako Vy. Zaistenie bezpečnosti a obrany je základnou funkciou štátu. Ak sa občania na tom nechcú podieľať, nezaslúžia si slobodu.

+12/−1
24.1.2017 16:16
Foto

F80r93a90n42t20i57š16e71k 67K35š58í91r 2209256425

Státní armáda tu nikdy nebyla, není a nebude, aby ochránila vaši, naši svobodu. Armáda je tu pro potřebu těch co vládnou, často i proti těm kterým vládnou a z jejich peněz je armáda budována.

+9/−2
24.1.2017 16:37
Foto

M80i88c62h76a37l 65G23r94e82š44l91i36k 9391226412426

Rozdiel by asi vedeli porovnať ľudia z okupovaných území za 2. sv. v. Tí, čo vládnu sa už tiež mohli presvedčiť, že armáda sa môže otočiť aj proti nim.

+2/0
24.1.2017 18:01

P56e63t59r 77J20í31l61e64k 8872501747

Pane autore, prožil jsem si na vojně dva roky, nenáviděl jsem to, neboť sloužit bolševikovi - potažmo Rusku , neb jsme byli okupovanou zemí, mi bylo proti srsti.

Ale dnes je je situace jiná a vidím na mladých generacích jak by byla vojna pro ně potřebná..

Pracoval jsem s dnešními vojáky na povodních, jsou fyzicky i psychicky odolní, ale v pro případ rozsáhlé katastrofy jich je málo. A nedej Bože v pro případ války. Ovládat účinnou zbraň by měl umět každý pořádný chlap.

+17/−2
24.1.2017 16:11

M66i88l28o62š 89B50é86m 6374769612123

Mně by zas bylo proti srsti sloužit Zemanovi, Burešovi, Čunkovi a všem těm dalším socialistům... takže děkuji, nechci.

+4/−2
24.1.2017 16:14
Foto

M65i42c93h75a12l 23G78r84e73š35l71i96k 9981326222886

Im určite slúžiť nebudete. ;-)

+4/0
24.1.2017 16:18

M83i36l87o79š 59B78é17m 6404229722373

Akože nie? Není Zemam náhodou nejvyšší šéf? A nejsou ti dva dalšími vrcholnými představiteli tohoto státu?

+1/−1
24.1.2017 16:20
Foto

M59i83c36h25a42l 13G61r61e29š95l74i84k 9241966752376

Ja som absolvoval výcvik, keď boli vo vláde ľudia, po ktorých už dnes pes neštekne. Rozmýšľate krátkodobo, ako politik. :-)

+5/0
24.1.2017 17:59

M83i17l54o81š 89B17é28m 6344529682823

A co vy víte, jaký sem já absolvoval všechny výcviky a kolik se mi doma válí certifikátů z různých shooting campů a tactical rifle kurzů? Jen jsem se k ničemu takovému nemusel nechat donutit lidmi, kterými hluboce pohrdám a nikdy nebudu souhlasit, aby k tomu byli nuceni jiní. A v počtu nasysleného střeliva bych řekl, že jsem velmi dlouhodobě uvažující. :-)

+3/0
24.1.2017 18:25
Foto

M76i85c35h62a63l 38G84r29e10š47l20i38k 9931466692916

... no a absolvoval som ju na základe zákonov, ktoré schvaľovali iní ľudia... všetci tí ľudia boli zvolení vo voľbách nami - občanmi. Nezaujímajú ma Vaše výcviky, ktoré nijako nesúvisia s tým, že rozmýšľate len v krátkodobých horizontoch. :-)

+4/−1
24.1.2017 18:34

M91i19l50o72š 81B82é51m 6324329662903

I kdyby to tak bylo, mám na to právo. Nenechám si vámi, ostatními občany, ani jejich politiky vnutit v jakých horizontech mám rozmýšlet. :-)

+2/0
24.1.2017 19:41
Foto

M47i51c65h11a72l 73G30r84e75š93l43i20k 9561386772746

Nikto Vám to nevnucuje, len konštatujem ako to je. :-)

Tí politici si pletú sami na seba bič, to Vás nenapadlo?

+1/0
24.1.2017 20:04

M89a73r77i60á44n 29B25é35r25e11š 1942112926444

Chudáčku ;-D;-D

0/0
24.1.2017 16:19

M12i39l96o46š 47B77é44m 6464469642723

Díky za váš soucit. ;-)

0/0
24.1.2017 16:20

J61i93ř97í 58J97o93n44á13š 2172615589533

Pane Jílku,máme asi stejné myšlení.Taky jsem si svoje dva roky odsloužil,naučil jsem se spoustě věcí,pomáhat,zachraňovat,i střílet.Naučil jsem se i soudržnosti s jinými lidmi,porozumění a kamarádství s lidmi,kteří mluví jinou řečí,ale tu společnou řeč jsme našli.Nikdo nechce,aby se naši vojáci učili maďarsky,což my jsme museli,neboť republika sahala až na maďarské hranice.Tedy v roce 1972. Ale i oni se naučili naší řeči a jeden z mých největších kamarádů byl právě Maďar jak poleno a úplně největší byl Slovák od Malacek.Pro mne je to dodnes srdeční záležitost,o kterou šidíme dnešní chlapce.Hrábnout si s někým až na dno a najít pomoc...to je špatné? Byla a je to pro mne velmi dobrá zkušenost. Jen dodám pro tradiční rýpaly( Vrabec,Kopřiva a spol.) -co z tohohle jste si zažili,vy věční negativové? Je mi vás líto.Pane JílkuR^V

+7/−1
24.1.2017 18:48

P15e55t27r 36J39í84l70e78k 8282901417

Díky!

+1/0
24.1.2017 19:42

M13i23l19a89n 10B40í53l36e23k 5874829351

No, sloužit bolševikovi se už nemusí, ale buzerace, šikana a tupé poslouchání rozkazů jsou na vojně pro trochu přemýšlivého člověka stále těžko překonatelné (tyto atributy bohužel nemizí s režimem).

+1/0
24.1.2017 20:56

M26i76r26o17s60l97a84v 82C53e84s90t89r 7302510150603

Spíš si myslím že levicový chlap je velkým nebezpečím pořádnému chlapovi.:-)

+1/0
24.1.2017 21:36
Foto

M75a85r54i69e 62T17o55m84š83í53č13k76o18v31á 4407275726916

Vždy jsme měli bojeschopnou armádu, ale nikdy jsme sami nerozhodovali o jejim použití.

Když se šlo o obranu našeho státu, nemohli jsme ji využít, protože jiné státy jednaly o nás, bez nás.

Tedy v tomto případě žádný přínos a vytvořit ji pro výchovu mladých chlapců, to by byl nákladný záměr.

Je třeba se uvědomit, že vše bylo rozprodáno, zbouráno a vyřazeno. Takový špás by vyšel na více peněz, jako církevní restituce. Tedy další zářez v našem státním dluhu.Rv

+3/−3
24.1.2017 16:00
Foto

L62u67b63o27š 30Z16á57l46o27m 9317287699588

Bojeschopností naší armády před rokem 1989 bych si nebyl zcela jistý, vzhledem k tomu, že v rámci Varšavské smlouvy byla pro případný válečný konflikt její životnost navržena tuším na jeden týden, než by se stihly přesunout na toto území další jednotky VS . :-(

+3/0
24.1.2017 16:06

P34e91t60r 37J42í22l71e19k 8302411327

S tou bojeschopností s Vámi souhlasím, Armádě zlomily vaz čistky v 70tých letech, dobrý velitel pak byl vyjímkou.

+2/0
24.1.2017 16:19
Foto

L16u93b17o73š 31Z54á73l27o38m 9417527919228

ty náklady jsem někde četl. provoz dvouleté povinné základní vojenské služby by vyšel asi na 18 miliard korun, při 35 tisících odvedenců.

+1/0
24.1.2017 16:10

M67i33l63a14n 69R37a62d65e82k 3537516251701

bojeschopná byla v 1939, bohužel.....

+2/0
24.1.2017 17:26
Foto

A83l60e29š 98M41e36r40t21a 4352978828247

Italské republiky dojely na to, že je zlenivělí občané nechtěli bránit a raději si platili žoldáky, kteří to měli dělat za ně. Jak vidíme na příkladu Izraele tak jen všelidová armáda se kterou se občané ztotožní je zárukou přežití státu v nepřátelském prostředí. Žoldáky můžeme vysílat na mise do zahraničí, ale pro opravdovou záruku obrany státu naší velikosti je dle mě lepší izraelský, nebo švýcarský model armády.

+14/0
24.1.2017 15:56
Foto

L72u56b11o41š 26Z81á10l47o69m 9197577679498

nenazýval bych naše profesionální vojáky slovem "žoldáci". narozdíl od Vás si jich vážím.

+2/−1
24.1.2017 15:58
Foto

K92a77r65e32l 50C64a58c59h 8529894655184

Pane Merto máte stoprocentní pravdu. Židé jsou v průměrné inteligenci daleko výše než jiné národy (stačí si jen zjistit národnost nositelů Nobelových cen a spočítat procenta). A tito lidé si dokázali v Izraeli vybudovat takový systém vlastní obrany, že dokáží přežít obklopeni nepřátelskými sousedy. Měli bychom před nimi smeknout. Bezpečnostní situace je nutí, aby výcvik se zbraní měly i ženy. Nevím jak bychom obstáli my v jejich situaci.

+4/0
24.1.2017 22:47
Foto

F42r21a64n80t56i96š65e30k 54K64š16í64r 2519376695

Každá státní armáda se stává v rukách politiků velmi nebezpečným nástrojem. To platí i o profesionální armádě. Myslím si, že obrana by se měla budovat na bázi dobrovolné domobrany a dobrovolných příspěvků. Domobrana se jen těžce dá zneužít politickým rozhodnutím, aby například bránila demokracii tisíce kilometrů od svého domova.

+4/−2
24.1.2017 15:41

P33e41t73r 12J61í59l48e58k 8742871847

Pokud myslíte onu dnešní 'domobranu' tak ta nezávislá není, ale slouží věrně politickým cílům svých zakladatelů.

0/0
24.1.2017 16:26
Foto

F42r34a64n30t66i44š32e82k 70K44š66í23r 2219916465

Ne, tu dnešní nemyslím.

0/0
24.1.2017 16:38

M93a37r71t11i80n 23H94o43r36á20k 7256625568

Většinou si vaše články s chutí přečtu, pravidelně dávám i karmu, ale tady nesouhlasím. Nemyslím, že by se měla vracet socialistická dvouletá vojna, ale kratší (2-6 měsíců) povinný vojenský výcvik, ovládání zbraní, přežití v přírodě, atd. případně nahraditelný delší civilní službou se mi nezdá úplně nesmyslný. Naše miniaturní profi armáda nás v případě potřeby neubrání, a branci bez jakéhokoliv výcviku to nezachrání. Ale je to na delší diskuzi, určitě bych odpírače nezavíral do vězení, spíš bych hledal jak zvýhodnit/ocenit ty, co to absolvují.

+9/−4
24.1.2017 15:40
Foto

L82u71b16o16š 67Z22á32l95o89m 9447487299298

A proč tam musíte mít tu povinnost?

Nestačila by dost kvalitní motivace ze strany státu? Já věřím tomu, že existuje mnoho mladých lidí, kteří by si to rádi zkusili. Ať je stát motivuje - a to třeba i finančně (např. úhrada ušlého příjmu pro ty, kteří pracují)

+2/0
24.1.2017 15:43



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.