Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J85i74n82d57ř68i26c73h 92D72v47o22ř47á52k 3567480729479

Pane Zálome,

chápu Vaše rozhořčení, ale zkuste se v cítit alespoň trochu do role člověka, jako jsem já. Před krátkou dobou jsem přestal kouřit, tudíž zákaz kouření v hospodách uvítám. Mimo to, jistě víte o negativních účincích tzv. "pasivního kouření". Vždyť kdo si musí tu cigaretu nutně dát, může klidně před hospodou, alespoň tím kouřem nebude otravovat ostatní hosty. Já bych to neviděl zas tak černě, doba se mění a myslím, že jsou tu teď horší věci.

+1/0
15.12.2016 16:08
Foto

V74á39c37l48a35v 45C97h53u61c27h74m51a 6255201478956

Doba se sice mění, ale pro některé lidi je svoboda pořád tou jednou z nejvyšších životních hodnot a socialismus je pořád totalitní ideologie.

Skutečnost, že vám kouř vadí nijak neomlouvá váš souhlas s totalitními praktikami. Zkuste se vy vcítit do role člověka, který provozuje kuřácký podnik, aby vyhověl i nekuřákům, kteří do jeho podniku zavítali, tak nejdřív investoval velké peníze do klimatizace, později do oddělených prostor, aby nakonec zjistil, že vynaložil obrovské peníze na nic, protože nesvéprávným a závistivým nekuřákům to nestačilo a rozhodli se jeho podnik zrušit úplně.

+1/−1
16.12.2016 0:45

P25a27v48e11l 33H15o96r31á16k 8301753365792

Slovo fašismus zde není na místě. Je to prostě neomarxismus, zoufalá snaha elit konat "Dobro", i když o něj nikdo nestojí (agrese v arabských zemích), organizovat život lidí od narození do smrti, od ráno do večera. Zakazovat, nařizovat, regulovat, ... . A hlavně, aby jim do jejich demokracie lidi nemohli moc mluvit.

+2/0
15.12.2016 10:28

J41i27ř41í 76M92a79c92e14k 3215595384841

Podle Vás jsou fašisti v celé Evropě, Austrálii, USA a jinde – kromě různých zemí Asie a podobných bohulibých koutů planety. Pokud se Vám nepovede vrátit naši zemi do té správné východní civilizace, neuvažujete o emigraci východním směrem?

+2/−4
15.12.2016 8:06

J13a16n97a 97S50t57e37h73l51í37k39o98v71á 2249680410156

R^

+1/0
15.12.2016 12:43
Foto

M41i14l69o70š 73F29. 98P43e74c32h40a54r 3903131660195

Máte obdivuhodný talent nechápat přečtené.

0/0
19.12.2016 0:44

M26i29l98o97s33l64a72v 47J61o38s14í87f41k15o 6782206603972

Tam kde se podává jídlo se nekouří!

0/0
14.12.2016 18:30

P79a54v68e23l 39H85o98r63á75k 8351953295592

To je konstatování, přání, či co?

+3/0
15.12.2016 0:47
Foto

P33a71v88e54l 93J69o42s81e75f 41A31b18e45r25l21e 4127683526306

Osobně mi nevadí kuřácké hospody, když nemusím tak tam prostě nechodím, a dle mého ať si rozhodne majitel hospody sám jaká bude.

Ale raději bych uvítal absoutní zákaz kouření KDEKOLIV na veřejnosti. Ať si svého koníčka pěstují v hospodě, v klubu, na místech pro kouření zvlášť vyčleněných nebo doma.. všude jinde mne to štve, nemůžete jít ani po chodníku aby vás ten smrad neotravoval..

+7/0
14.12.2016 14:20

J92a91n33a 22S50t12e89h22l98í69k88o47v50á 2419770790266

smrad a hlavně se mi už stalo že jsem měla propálený oděv..

0/0
14.12.2016 15:19

J51o59s84e49f 27Č26i13h23á47k 7141939700866

A co proti schválení udělali hospodští a kuřáci? Nic! Jen si v hospodě zanadávají, napíší pár blogů a tím to končí.

+1/−1
13.12.2016 5:31

J61o17s81e75f 36C66h98ý58l48e51k 5137577439220

Jako pomalý důchodce jsem si myslel ,že zvýšení pokut za rychlost je dobrý zákon proti pirátům silnic. Jednou jsem zaplatil dva tisíce za 65 v obci a už si to nemyslím.

+1/0
12.12.2016 19:00

B86ř93e79t76i66s44l93a59v 18N67o80v74á75k 8298973123970

...a předpokládám, že to bylo v obci, na rovné silnici, nikde nikdo... jen dva příslušníci něčeho...

Budiž Vám útěchou, že v tom nejste sám. Mě, jako už (snad ještě více pomalého) skorodůchodce to už stálo tisíce čtyři..., ale proč by člověk nezasponzoroval tu pro nás nepostradatelnou městskou policii, že?

+1/0
15.12.2016 19:48

K95a51m21i17l 80D64o74l15e20z79e66l 6132186804902

timto zakonem pro me top09 skoncila jako strana kterou bych teoreticky mohl volit. Jsou to pouze prevleceni komunisti. Stejni jako fasisti z ANO

+2/0
12.12.2016 13:27

J83i13ř26í 28B67r37a36d35a 5925118975245

Zákaz kouření by měl být formulovaný jinak - když si chce někdo zapálit, tak by tím neměl nikoho omezit nebo ovlivnit, je jedno, jestli na zastávce nebo v hospodě. Kouření je v principu omezení jiných, stejně jako to, že bych někoho urážel, nadával nebo byl agresivní, což mi zákon zakazuje. Ať si každý dělá co chce, dokud to neovlivňuje jiné, včetně kouření.

+1/0
12.12.2016 12:43

E94v60a 89H79a59s45n53í17k16o31v14á 1154381146704

Fašismus, vážně? Někomu už ten nikotin leze na mozek. ;-)

Kuřáci, zvykejte si, že nekouření se stává společenskou normou stejně jako nemočení na veřejnosti apod.

+7/−11
12.12.2016 9:12

L56a63d37i56s10l85a88v 90C71a12b78i44c70a69r 2269283169814

Společenskou normou se to stává především v očích těch, co nekouří nebo ilitantně kouření odsuzují. Ale tím, že něco samolibě zakážete ostatním, z toho všeobecně přijímanou normu neuděláte. Kouření je na ústupu zcela přirozeně, k tomu zákon není potřeba. Navíc zákon neříká nic o tom, že kouření je nelegální užívání návykových látek, ale pouze selektivně vybírá místa, kde se smí a kde nesmí kouřit a diktuje to soukromým živnostníkům a jejich klientům.

Promiňte, já jsem nekuřák a vadí mi, když mi v davu nebo na zastávce metr vedle "budky" někdo kouří pod nos, ale jsem toho názoru, že tohle nemá řešit zákon, ale výchova ke zcela elementární slušnosti. Zároveň, když vstupuji do hospody nebo restaurace, která není jasně označena jako nekuřácká nebo s nekuřáckým oddělením, tak počítám s tím, že se zde kouří... Nejsem nesvéprávný, nepotřebuji další zákon a omezovaní k tomu, abych si žil lépe. Ale asi není moderní používat vlastní hlavu...

+8/0
14.12.2016 18:10

M50i79l54o29s10l16a66v 63J73o84s62í98f21k89o 6622666793702

Stejně jako je normální zakázat vyhazování odpadků na tomu neurčených místech, tak je normální zakázat kálet v prostorách, kde se podává jídlo a pití. A s kouřením je to normální taky - tam, kde se jí, se NEKOUŘÍ!!!

+3/−2
14.12.2016 18:35

K64a54r97e37l 15K69a28m76e80n11í82k 3461897120

Majitel hospody, autoservisu, prodejny, pokud chce podnikat ve vlastní nemovitosti, klidně může, ale musí se podřídit nastaveným pravidlům. V případě kuřácké restaurace, pokud se mu ta pravidla nelíbí, ať tedy nepodniká. Co je na tom tak složitého? To nemá se soukromým vlastnictvím nic společného. Jen a jen s pravidly pro podnikání.

Když jim hygiena nařizovala bezdotykové baterie, tak taky takhle pištěli, že to je zásah do soukromého vlastnictví? Těžko, nepamatuju se.

+6/−7
11.12.2016 19:46

V97l32a87d34i26s36l63a30v 88B45a21r14w37i71o90l88e80k 5144898548637

podřídit se nastaveným pravidlům - nejsem proti.

Ale nově nastavená pravidla by měly platit pro nově vznikající provozy. Zkuste si představit:

jste v oblasti, kde chybí hospoda a průzkum vám ukáže, že zřízením kuřácké hospody se uživíte a i případnou hypotéku na zařízení splatíte, ale nekuřácká by vás neuživila. Založíte hospodu, vezmete půjčku a vesele podnikáte. Najednou příjde pár chytráků, kteří musí dbát o zdraví národa a změní vám pravidla. Kuřáci už nechodí a nekuřáci taky ne. Takže na krku dluhy z půjčky a zavřená hospoda, protože se neuživí.

no oni by možná i časem nekuřáci přešli, ale co když chytráci najednou zjistí, že musí dbát o zdraví ještě víc a nařídí, že bezmasá strava je to správné a zakážou podávání masitých jídel. A tak to půjde dokola. Kde skončí to nařizování?

+8/−1
12.12.2016 15:00
Foto

V60á83c22l73a83v 11C33h35u65c80h37m94a 6595111878126

No, v Itálii jsou prej už trochu dál. Místo zajištění práv nekuřákům zajišťují práva migrantům a tak se rozhodli "zabavovat" soukromý majetek. Ostatně podle tvrzení mnohých zdejších diskutujících je přece soukromý majetek zároveň veřejným a stát má právo nařídit jak s ním bude nakládáno. Za jak dlouho dojde k nám i tahle vyspělá a civilizovaná libůstka "západu"?

+16/0
11.12.2016 11:31

T38o49m53á16š 44V65y61o26r11a41l 5553846901293

Takhle umira svoboda, za potlesku ve stoje... kdo si nemuze zakon vynachvalit a mysli si, ze se ho netyka, at si pocka, na nej take dojde... az vam zakazi pit doma pivo(kafe), protoze je to nezdrave, nebo proto, abyste museli prave do kavaren, tak se budete divit nebesum...

+14/−6
10.12.2016 13:40

J78o56z44e48f 46K47o74s59t41e34l40a94n33s64k83ý 8185772709126

Moja definícia kuřáka je: arogantný a egoistický blbec. Ešte som nestretol, žiadneho, ktorý by tejto definícii nevyhovoval.

Tento článok to len a len potvrdzuje...

+3/−18
10.12.2016 11:52

V86i52k63t46o48r 29Š94e32d95i72v52ý 8556471440456

Tento článek?

A povšiml jste si, že autor je nekuřák?

+16/0
10.12.2016 12:04

R12a79d60e21k 64J50a37r77o18š 4287758480416

Škoda, že jste se nemohl stretnůt s Karlem Čapkem, Janem Werichem, Antonínem Dvořákem, Petrem Čepkem, Albertem Einsteinem...

I když je otázka, zda by se oni chteli stretnůt s vámi...;-D

+9/0
11.12.2016 14:33

J96a41n 91Z63á84t81u14r76e24c20k95ý 9293513257772

zákaz kouření je jednoznačně pozitivní věc. Nejde o to, že by někdo někomu nařizoval žít zdravě, ale o to, že žádný člověk nemůže být proti své vůli zcela zbytečně a bezdůvodně vystaven účinkům karciogenního plynu, produkovaného svévolně jiným člověkem. Někdy se nelze účinkům takových látek vyhnout, ovšem v případě cigaret je to opravdu zcela bezdůvodné a je správné, že je to zakázáno tam, kde to obtěžuje jiné lidi. A každý člověk má právo využívat nabídek a služeb, které jsou legální a dané smluvním vztahem.

Je nemysl tvrdit, že takové zákony nějak omezují svobodu podnikání. Žádné svobodné podnikání neexistuje, a to je dobře. Každý člověk, který něco nabízí jinému, je zcela zprávně vázán celou řadou dalších povinností, jako např. dodržovat hygienické či bezpečnostní předpisy, dodávat určenou míru a kvalitu zboží, dodržovat rovný přístup a jiné. Není možné tvtrdit, že svoboda podnikání je omezována třeba tím, že podnikatel nemůže legálně podvádět.

Stejně tak je nesmyslné tvrdit, že kdo chce, může nějaký princip či zákon po dohodě s protistranou porušovat. Je to jako by se nějaká vesnice domluvila, že se na jjeím uzemí bude legálně vařit pervitin s odůvodněním, že všichni obyvatelé souhlasí s výnosy jim z toho plynoucími.

A ještě něco - já jsem náružívý pijec kvalitního piva a sváteční kuřák marihuany a haše. Ale takovou sprostotu bych v sobě neměl - přijít s haší do knajpy a všem tam znepříjemňovat vychutnávání dobrého piva. Ale tohle vykládat nějakému strejci v nádražce...

+12/−16
10.12.2016 10:27
Foto

F86r87a78n92t60i87š62e13k 57K65š16í61r 2589736545

Není nesmyslné tvrdit, že tento zákaz omezuje svobodu podnikání, protože jí omezuje. Pokud chápete základní logické souvislosti jako je příčina a důsledek, musíte uznat, že před tímto zákazem si mohl podnikatel svobodně zvolit, že své podnikání zacílí na kuřáckou, nebo nekuřáckou klientelu. Po tomto zákazu tuto svobodu ztratil. Dokonce ti co investovali nemalé prostředky aby kuřáckou restauraci provozovali, jsou násilím donuceni provozovat pouze nekuřáckou provozovnu.

Je to fašistické rozhodnutí několika lidí, které znemožní velké skupině lidí, provozovatelů a jejich zákazníků uspokojovat si navzájem své potřeby, bez pronásledování státními agenty.

+14/−6
10.12.2016 10:46

J27a71n 79Z62á34t63u79r88e70c64k39ý 9683863697642

Ano, podnikání tím doslova vzato omezeno je, to jsem ale také popisoval, že je například omezení podnikání zákaz podvádění, tudíž nelogičnost mi těžko můžete vytýkat. Podnikat neznamená dělat úplně cokoli, ale jen to, co se děje v rámci zákona. Jinak by svobodné podnikání bylo jen to, které není omezeno vůbec ničím.

Chodit pěšky můžete také svobodně, což snad lze tvrdit i přesto, že jsou místa, kde se pěšky nesmí.

+6/−3
10.12.2016 10:53

J90a23n 34Z58á90t30u49r82e87c53k43ý 9373443967772

jo a ještě jsem chtěl dodat k tomu Vašemu "fašistickému rozhodnutí několika lidí" - s tím zákazem souhlasí snad 60 % lidí.

+8/−6
10.12.2016 10:55

M30i54l12a69n 91S33t49e87h89l23í16k 7970179373301

I z řad kuřáků. :-)

+5/0
10.12.2016 10:58
Foto

F28r74a42n92t73i92š37e10k 82K34š77í88r 2909196905

I kdyby s tím souhlasilo 99% lidí tak je to fašistické rozhodnutí, které porušuje princip přirozeného práva. Jak bude společnosti vnucen systém umožňující porušovat obecné principy přirozeného práva nebude zde žádná hranice, kde by se představy sociálních inženýrů a normotvůrců zastavili. A jak je to s vlivem zákonů a víry v autoritu na život ostatních lidí? Historie ukazuje, že pokud lidé upřednostnili dodržování zákonů a respekt k autoritám před vlastním úsudkem, riskovali hromadné utrpení lidstva a úpadek společnosti. Ke zdaleka největšímu utrpení, nespravedlnosti, vraždění a drancování v historii lidské civilizace totiž nedošlo kvůli jednotlivým lidem nerespektujícím zákony, ale kvůli lidem slepě respektujícím zákony a plnícím rozkazy autority u moci. Kvůli těm, kteří byli přesvědčeni, že správným člověkem je ten, kdo dodržuje zákony a plní příkazy autority namísto vlastního úsudku.

+11/−5
10.12.2016 11:13

J36a45n 91Z91á44t83u66r27e77c41k51ý 9343433447842

Kristaboha jaké zas "přirozené právo"? Hulit v knajpě je přirozené právo? Co to je přirozené právo? Jak může historie dokázat, že někdo něco riskoval, co je to za nesmysl? Historie může dokazovat jen to, že se něco stalo nebo nestalo, ne že se něco stát mohlo. A z čeho usuzujete, že je protikuřácký zákon v rozporu s vlastním úsudkem?

+7/−5
10.12.2016 11:22
Foto

F31r41a54n67t34i68š94e50k 32K84š91í54r 2289446235

Já nepsal, že historie dokazuje, ale že historie ukazuje. Vy pořád mluvíte o kouření a já pořád mluvím o vlastnickém právu. Asi v tomto si nerozumíme. Já nemám nic proti tomu, když se nikde nebude smět kouřit, ale musí to být z rozhodnutí majitelů těch prostorů a ne z nějakého fašistického nařízení, které nerespektuje vůli vlastníků. Jinak přirozené právo je velmi jednoduché a jeho předností je to, že umí neagresivně vyřešit jakýkoliv lidský problém.

+10/0
10.12.2016 11:39

J43a57n 77Z98á86t69u16r25e92c45k61ý 9573643617322

No já myslím, že si rozumíme velmi dobře. Vy tvrdíte, že když je někdo majitelem restaurace, může sám rozhodovat o tom, jestli tam lidé budou nebo nebudou vystavování poškozování zdraví. Ale v tom nesouhlasím, protože si myslílm, že vlastnické právo na majetek není vlastnickým právem na zdraví jiných osob, byť by si to majitel upřímně přál. Stejně tak vlastnické právo neumožňuje majiteli beztrestně šidit.

+4/−7
10.12.2016 11:49
Foto

F67r92a64n97t13i46š44e33k 83K31š40í93r 2699166515

Pokud si rozumíme, tak pak chápete, že když nějaký zákon porušuje vlastnické právo, tak je fašistický, bez ohledu na to, jaký účel sleduje.

+8/−3
10.12.2016 11:54

O39l47d81ř63i96c92h 56K44a57d25ě24r25a 2612315723208

Pane Záturecký, já jsem pochopil, že věcná diskuze s panem Kšírem není možná. Definitivně mě o tom přesvědčila jeho reakce na toto Vaše logické vysvětlení pojmu "vlastnické právo".....

+5/−6
10.12.2016 12:50
Foto

F40r88a98n27t97i88š30e41k 76K98š34í93r 2769556745

Nemohu za vaši nevědomost a z toho vyplývající nepochopení obecných principů správného chování. Každý zákon, který prolamuje vaše přirozená práva je fašistický zákon.

+5/−3
10.12.2016 19:49

O46l18d50ř16i23c75h 10K63a38d21ě58r17a 2812875303818

Vy tedy opravdu perlíte !!!

+3/−3
10.12.2016 20:10

P11a21v21e10l 14H69o88r53á50k 8261493865962

A jak jste přišel na to, že máte právo požadovat, aby hospoda, do které chcete jít, byla nekuřácká?

0/0
15.12.2016 0:52

P67e62t66r 11A49g77u17l21á25r 4587448390354

Dopravní předpisy a jejich vynucování je také fašismus?

+4/−2
10.12.2016 12:54

O70l15d49ř81i47c53h 56K26a33d81ě65r55a 2692765283968

Samozřejmě, že je !!! Alespoň podle pomateného pana Kšíra (pardon, ale už nemohu reagovat jinak ...)

+2/−3
10.12.2016 12:58

P64e95t35r 23A65g69u58l91á16r 4427198220704

A myslíte, že za fašistické považuje pan Kšír i fyzikální zákony?

+1/−3
10.12.2016 13:04

O85l61d76ř69i78c97h 82K13a67d78ě94r39a 2802445793108

Nepřekvapilo by mne, kdyby ano. A určitě by to zdůvodnil nějakým filozofickým traktátem ....

+2/−3
10.12.2016 13:09
Foto

F55r79a11n87t24i59š61e18k 26K68š10í56r 2569746155

Naopak, byli to vždy lidé vašeho ražení, co raději druhé lidi upalovali, než by připustili, že mají pravdu i když se jednalo například o astronomii, fyziku, lékařství atd.

+5/−2
10.12.2016 19:58

O44l43d55ř47i30c88h 84K89a77d45ě92r96a 2272395823848

Njn, co už s Vámi ?

+1/−3
10.12.2016 20:12
Foto

F34r77a90n60t62i17š34e56k 35K98š67í53r 2199966355

Každému indoktrinovanému člověku se zdá, že ti co hájí přirozené právo a svobodu jsou pomatení. Narušuje to jejich představu o řádu který znají od narození a nechápou, že může být někdo, kdo zpochybňuje vládnoucí autority. Rozdíl mezi mnou a vámi je jen v tom, že já nechci aby vám mohl někdo něco vnucovat násilím a porušovat vaše přirozená práva, kdežto vy tvrdíte, že účel je nadřazen nad přirozené právo.

+3/−1
10.12.2016 19:55

O56l91d72ř60i95c34h 96K58a20d69ě88r33a 2522305623438

Raději no comment.

+1/−2
10.12.2016 20:11
Foto

M77i43l83o74š 78F64. 24P52e36c18h97a21r 3303301400805

„ ale o to, že žádný člověk nemůže být proti své vůli zcela zbytečně a bezdůvodně vystaven účinkům karciogenního plynu, produkovaného svévolně jiným člověkem“

Takový vystavený je nesvéprávný člověk, který chodí do kuřácké restaurace proti své vůli. Normální, svéprávný nekuřák, který nechce dýchat kouř, nechodí do kuřáckých podniků.

+11/−3
10.12.2016 11:17

J79a19n 45Z14á54t78u85r59e37c28k80ý 9893723837812

To je jako byste tvrdil, že normální člověk nemá chodit v noci po parku, když tam působí spolek přátel sexuálního násilí...

+2/−6
10.12.2016 11:26
Foto

F35r72a64n89t20i35š31e56k 90K77š29í33r 2869356845

A ten park je soukromým majetkem?

+3/−1
10.12.2016 11:43



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.