Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jeste asocialnejsi grupa

1. 4. 2012 17:12
v diskusi ...

se opet potvrdil zasadni rozdil mezi levicove smyslejicimi lidmi (rikejme jim treba kolektiviste), a pravicove smyslejicimi (rikejme jim treba individualiste). obe strany maji svoje idealy, svoje nazory, ktere jsou vzajeme nekompatibilni a v rade veci si vzajemne primo odporuji ... na cemz by nebylo nic zvlastniho, pokud by ti kolektiviste byli ochotni zustat u toho, ze kdo chce byt kolektivistou, bude se chovat kolektivisticky, kdo chce byt individualistou, bude se holt chovat individualisicky. kolektiviste se z nejakeho duvodu domnivaji, ze zrovna jejich idealy a nazory jsou ty jedine spravne (a popravde receno, individualiste maji casto ke svym idealum a nazorum stejny pristup), a na zaklade teto Jedine Spravne a Objektivni Pravdy (tm) pozaduji, aby se kolektivisticky chovali POVINNE vsichni, i ti, kteri treba vubec nechteji. individualistum je jedno, jestli je soused jehovista, anarchista nebo komunista, dokud jim soused ten svuj -ismus nevnucuje nasilim ...

5 0
možnosti

jeste asocialnejsi grupa

1. 4. 2012 17:19
Re: v diskusi ...

naproti tomu kolektivista nebude spokojeny a neda pokoj, dokud ten kolektivismus nenamlati hrubou silou do vsech ostatnich ... protoze to by tak hralo, aby si soused jel pekne svoje a treba i ukazal ostatnim, ze z ekonomickeho hlediska ten kolektivismus zadny zazrak neni. ja nemam nic proti tomu, kdyz se kolektiviste mezi sebou domluvi, daji majetek dohromady, maji li jaky, za ziskany obnos poridi sobe nejakou tu firmu nebo pozemky, a nasledne se mohou kolektivizovat a socializovat, sec jim zily staci ... dokud nebudou ti kolektiviste pozadovat, abych se te jejich hromadky take spoluucastnil, nebot ja ani moje penezenka nemame o zadny kolektivismus zajem. klidne budu i spolupracovat se schopnym zednikem, pravnikem, automechanikem nebo treba reznikem, a za jejich sluzby jim zaplatim - ale nehodlam spolupracovat s nekym, kdo za ty moje penize nema co nabidnout. pokud s takovym clovekem chce spolupracovat nekdo jiny, klidne muze - pokud se nikdo takovy nenajde, pak holt teda smula, no.

3 0
možnosti

studeny_cumak

1. 4. 2012 12:07
Dlouhé, ale výstižné

R^

0 0
možnosti

Lukáš_1

1. 4. 2012 11:40
No,

Mně se líbí, že dle toho co jsem se v článku dočetl, taky někdo konečně zpochybnil negativní vymezení svobody atd.. Dobře, můžeme se přít, jeslti svoboda takto může nebo nemůže být vymezena.. Ale i kdyby ste měl pravdu vy, že nemůže být vymezena v pozitivnímn slova smyslu, tak je prostě rpavda, že argumenty mnohých na mnohé, že je to jejich svobodná volba, a proto ať si to vyžerou.. Jak říkáte, fungují tam tlaky reality, a tudíž se nelze tvářit, že se lidé rozhodli zcela dobrovolně, protože mají kolikrát na výběr ze samých nepěkných řešení.. Jako doborvolnou volbu jsem betu, že se rozhodnu, jestli si dám k snídani "hemenex" nebo míchaná vajíčka, ne však jestli jdu do práce nebo ne.. To dobrovolné není.. Jdu tam jen proto, protože následky by byly velmi nepříjemné, není to však doborvolné..

Je sice rozdíl, jeslti vám někdo míří u hlavy pistolí, nebo jste tlačeni mimolidskou realitou, tudíž následky z nechození do práce.. Na druhou stranu, my může být jedno

0 0
možnosti

Paeris Kiran

1. 4. 2012 11:44
Re: No,

Ale vy se přece svobodně můžete rozhodnout umřít hlady a nebo se nechat zastřelit při krádeži. To je vaše svobodné rozhodnutí... a že se vám nelíbí následky... no to je opět vaše individuální rozhodnutí po kterém nic není.

0 0
možnosti

SYETEY_KOTZOUR_nežere_yeleny

1. 4. 2012 1:18
zajímavé zamyšlení

karma. Dobře se to četlo. Napadla mě u toho řada polemik, ale v jádru souhlas. :-)

1 0
možnosti

Pavel Pátek

31. 3. 2012 11:39
Vám všem,

kdo tak rádi dehonestujete individuální svobodu, potažmo filosofii objektivismu: než zveřejníte jakýkoli postoj či názor, zkuste si, prosím, napřed předmět svého odsudku prostudovat. Troufám si tvrdit, že ani jeden z Vás neví, o čem je zde řeč. Pokud chcete diskutovat, nezbývá Vám nic jiného, než si objektivismus řádně prostudovat a pak se třeba pokusit vyvrátit jeho metafyzická a epistemologická východiska v seriózní diskusi. Bez toho jsou jakékoly výroky pouze prázdným tlacháním, ze kterého lze vycítit pouze frustraci ze sebe sama. Důsledkem takových příspěvků je pak jen neuvěřitelné matení pojmů a dojem naprostého relativismu a nihilismu. Jistě, můžete si psát, co chcete a nikdo Vám to nemůže brát, ale tohle není seriózní diskuse a tím pádem jsou takové příspěvky bezcenné. Jen matou ty, kteří by možná chtěli poctivě diskutovat o obsahu článku.

2 0
možnosti

Dita_1

31. 3. 2012 15:13
Re: Vám všem,

"Filosofie" Randové je plná tautologií a její epistemiologická a mtafyzická část nestojí za zmínku - za tu stojí jen objektivistická etika, která může konvenovat jen určitému velmi specifickému typu osobnosti (nejlépe s poruchami frontálního laloku :-P). Filosofie založená na sebestřednosti a egoismu nemůže uspět - a nemá dokonce obdoby ani v přírodě. A dokonce odporuje i jinak u tohoto typu osob oblíbené teorii sobeckého genu.

1 0
možnosti

PeTaX

31. 3. 2012 11:21
Brilantní analýza

R^R^R^

1 0
možnosti

uumaa

31. 3. 2012 2:30
Proč?

Proč by měla civilizace skončit pádem? Před kapitalismem, zde byly jiné formy a po něm budou

zase jiné. RvRv

1 0
možnosti

Dita_1

31. 3. 2012 8:27
Re: Proč?

Protože kapitalismus je alfa a omega všeho, volná ruka trhu je svatá, co říká Randová, je pravda, a tak dále. ;-D

2 0
možnosti

Neznám špinavé peníze

31. 3. 2012 2:22
Proč všichni libertariani

co píší takovéhle články vypadají jako voskové figury? Nepříjemné na pohled.

1 0
možnosti

Lev---z-Rožmitálu

31. 3. 2012 10:52
Re: Proč všichni libertariani

protože rádi plácají o něčem o čem ví absolutní nic:-P

0 0
možnosti

všd

30. 3. 2012 22:42
Byl tu vůbec někdy kapitalismus?

A pokud ano, v jakém dějinném období?

0 0
možnosti

Lev---z-Rožmitálu

30. 3. 2012 23:11
Re: Byl tu vůbec někdy kapitalismus?

to záleží jak se to vezme a co se tím myslí pokud volný trh bez zásahů tak možná v anglosaských zemích koncem 19. století ale když si vezmu jak tehdy většina lidí žila tak já bych to nechtěl ani za cenu že bych byl členem priviligované elity

no a pak je hledisko volnější že kapitalismus je tam kde jsou vlastníci kapitálu kteří ten kapitál směnují na trhu za účelem zisku tak kapitalismus zde nejenom je ale byl zde prakticky od vynalezení peněz a definice soukromého vlastnictví

1 0
možnosti

nesmídolesa

30. 3. 2012 20:24
Takový filozof

je společnosti stejně užitečný jako cigán na podpoře;-D;-D;-D;-D;-D

1 0
možnosti

Lev---z-Rožmitálu

30. 3. 2012 21:27
Re: Takový filozof

to ale platí jen pro filosofy jako seš ty:-P

0 0
možnosti
  • Počet článků 279
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2498x
Jsem zastánce svobody jednotlivce a laissez-faire kapitalismu a hlásím se k odkazu myslitelů jako byl Ludwig von Mises, Murray Rothbard nebo Frederic Bastiat. Především jsem však stoupencem filozofie Objektivismu americké filozofky a spisovatelky Ayn Randové, podle mě nejvýznamnější obhájkyně svobody jednotlivce a kapitalismu. Od začátku 2014 člen Strany svobodných občanů, od 2019 místopředseda strany, dříve předseda středočeského krajského sdružení, lídr koalice Svobodných a Soukromníků pro volby do středočeského krajského zastupitelstva pro rok 2016 a středočeský lídr do parlamentních voleb 2017. V současné době zastupitel v Berouně za sdružení Lepší Beroun, které kandidovalo s podporou Svobodných a prosazuje jejich zásady komunální politiky. Dále mě lze charakterizovat jako příležitostného cyklistu, malíře, berounského patriota, příznivce jazzu a art-rocku a špatného hráče billiardu.